Během svátku 28. 10. zůstává většina našich prodejen otevřena, ale nakoupit můžete i z pohodlí domova. Zboží vám totiž stále doručujeme zdarma.

Vážení zákazníci, varujeme před podvodnou SMS, která informuje o losování výhry. Tato SMS není zasílána společností Alza.cz. Prosíme, na tuto SMS nereagujte.

Všechny dárky Křišťálová lupa

Biomutant odhalil svůj potenciál (Dojmy z Gamescomu)

Titulu Biomutant se věnujeme již od jeho ohlášení, ale tvůrci nás trápí svou mlčenlivostí mimo velké akce herního průmyslu. Naštěstí se nám podařilo zajistit si místa na prezentaci na letošní výstavě Gamescom, která přímo přetékala čerstvými novinkami, jež vrhly na projekt studia Experiment 101 čerstvé světlo. Jste zvědaví, co vše ve velkoryse navrženém světě najdete? Tak neváhejte číst naše dojmy.

Dojmy z Gamescomu 2019NovinkyDojmy z Gamescomu 2018Preview

Biomutant; wallpaper: cover

• Žánr: Akční RPG • Multiplayer: Ne • Vývojář: Experiment 101 • Vydavatel: THQ Nordic • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (2019) Homepage • Čeština: Ne

Biomutant – Dojmy z Gamescomu 2019

1. Svět Biomutanta se rozpadá
  2. Živoucí svět, v němž můžete utopit desítky hodin
  3. Biomutant je nebezpečný plyšák
  4. Roztomilá, ale zastarávající grafika
  5. HW nároky pro Biomutant PC

Svět Biomutanta se rozpadá

• Dojmy z GC 2019: 5. 9. 2019 • Autor: Jakub Němec

O původu postapokalyptického univerza, v němž se Biomutant odehrává, toho mnoho nevíme. Vlastně dost dobře nechápeme, kde se vzali všichni tvorové, jak přežívají v nehostinné krajině a kde berou sílu bojovat s nadpřirozeně rostlými a silnými nepřáteli. Tvůrci nám ovšem odhalili, že ve středobodu celého světa se nachází strom života, který pomalu umírá. Jeho kořeny totiž ohryzává pětice gigantických monster, jejichž likvidace leží na vašich bedrech. Měl jsem příležitost vidět každou z nebezpečných potvor a musím tvůrcům dát k dobru, že se na nich opravdu vyřádili.

Biomutant; wallpaper: souboj

Biomutant nabídne spoustu soubojů, v nichž se bude střídat rychlý pohyb po zemi se skákáním, akrobatické bojové umění se střelbou a vtipnost s krutým bojem o život.

Každý boss disponuje nápaditými vlastnostmi, které musíte pořádně poznat, abyste se mu dostali na kobylku. Navíc své nemesis můžete porazit hned několika způsoby – využití palné a hrubé síly je samozřejmostí, ale podle všeho bude fungovat řada triků, které vám mohou pomoci rozptýlit pozornost nepřítele. Abych moc nespoileroval, tak jen naznačím, že například na hladině jezera vodní příšery se pohupuje řada gumových kachniček a vy máte na svém motorovém člunu hák k jejich zachycení. Humor podobného rázu by nás měl provázet po celou herní dobu, jež se bude různit podle vašeho přístupu k průzkumu světa (více nám přítomný vývojář neprozradil).

A podle všeho bude co objevovat. Po direktivní půlhodince hraní, během níž vás autoři provedou základními mechanikami Biomutanta, se před vámi otevře zdánlivě nekonečný svět, který nabídne široké spektrum vyžití. Můžete se vydat, kam se vám zlíbí (pokud vás tam něco silnějšího nesežere), hledat tajné místnosti, bojovat pro zlepšení výkonnostních vlastností nebo se jen tak poflakovat a kochat se prostředím. Vývojáři nachystali pět odlišných biotopů, které budou zpřístupněny okamžitě, jen k dosažení některých míst budete potřebovat speciální dopravní prostředky, jež si postupně složíte z nalezených součástek na předem určených místech.

Biomutant; wallpaper: příšera

Střety s monstrózními příšerami nebudou výjimečnou herní náplní, protože velkých potvor je po celém postapokalyptickém světě titulu Biomutant jako máku.

Živoucí svět, v němž můžete utopit desítky hodin

Povětšinou divokou a nespoutanou krajinu přeplněnou monstry budou střídat útočiště, v nichž povedete rozhovory s NPC, jež vám mimo zadávání úkolů mohou pomáhat s výrobou předmětů či vás učit nové schopnosti. Například pokud budeme mít vzácný nerost na výrobu klíčů, můžete přijít za klíčníkem, který vám rád vyrobí artefakt, jemuž neodolají uzamčené dveře, za nimiž se může skrývat lákavá odměna, úkol nebo tuhý souboj. Při hraní titulu Biomutant zkrátka budete neustále překvapováni novými možnostmi. Některá místa budou tak dobře skrytá, že se k jejich objevení dostanete poprvé náhodou, i když jste kolem nich několikrát prošli.

Dalším herním prvkem s velkým potenciálem je šestice odlišných kmenů, pro něž můžete vykonávat službičky. Za odměnu vás naučí některý z unikátních bojových stylů založených na kung-fu, které vám dají nové možnosti v likvidaci nepřátel. Vůči každému národu budete mít určitou karmu, jež se bude zlepšovat či zhoršovat podle vašeho chování, takže se může stát, že si všechny znepřátelíte. Tvůrci dokonce nevylučují ani možnost, že všechny vyhladíte a stanete se pánem celé země. Biomutant vám zkrátka nechce spoutat ruce omezenými volbami a tváří se jako obrovský sandbox.

Biomutant; wallpaper: zima

Některé biotopy po vás budou vyžadovat určitou výbavu. V zimní krajině se bez teplého oblečení neobejdete.

Biomutant je nebezpečný plyšák

Podobný přístup razí také při tvorbě charakteru. Na začátku si vyberete jednu z šestice DNA, kterou ovšem budete upravovat podle svého gusta – dle vlastností se upraví vašemu bojovníkovi vizáž (charisma podporuje roztomilost, zatímco síla mohutnost atd.), sami si upravíte barvu a délku ochlupení a hurá do světa. Další vývoj postavy bude odvozen od toho, čím se budete další hodiny bavit. Máte rádi skákání? Tak vašemu tvorečkovi narostou stehenní svaly, jako by trávil hodiny v posilovně. Osobně se mi tento přístup hodně zamlouvá a doufám, že v praxi bude fungovat stejně dobře jako na papíře.

Nápady překypuje Biomutant také z pohledu správy předmětů. Předně, k dispozici budete mít neomezený inventář, který budete neustále zaplňovat zdánlivými odpadky, jež najdete pohozené v krajině. Z těchto nesourodých součástek si poté můžete zbastlit na koleně zbraň, jakou chcete. Inspiraci se meze nekladou, takže pokud toužíte po baseballové pálce oblepené střepy a banány (?!), nikdo vám v tom bránit nebude. Na základě použitých prvků se nadefinují základní atributy zbraně. Na podobném principu bude fungovat také oblečení, jehož barvy budou odrážet odolnosti vůči živlům.

Biomutant; wallpaper: bublina Biomutant; wallpaper: výbava

Váš hrdinský tvor se postupně dostane k velkému počtu hodně zajímavých a zábavných zbraní a schopností, jež budou mít široké užití.

Roztomilá, ale zastarávající grafika

Je tedy možné, že si budete titul Biomutant užívat jako tradiční lootovací hru, v níž se budete pídit za stále lepším vybavením, než se pustíte do soubojů se závěrečnými bossy. Velmi se tak přibližujeme k tomu, že projekt studia Experiment 101 si nakonec bude každý hrát podle sebe, což je fajn. Já jsem si mohl vyzkoušet čtvrthodinové demo (mimochodem stejné jako loňský rok) a musím uznat, že v rámci hratelnosti jsem spokojen. Velmi zábavný gunplay ve spojení s bojovými kung-fu chvaty na blízku proti roztomilým potvorám by mohl uspět u široké škály fanoušků akčních adventur.

Otázkou ovšem bude, zda je neodradí grafická stránka titulu, na níž již lze pozorovat pár let od počátku vývoje. Ani v době oznámení se totiž vizuální stránka nerovnala tehdejším AAA titulům, což dnes znamená už možný průšvih. Především srst vypadá zblízka dost podivně, ale v rychlosti akce si toho ani nevšimnete. Tvůrci se vše snaží zachránit komiksovými bublinami při útocích, které vypadají dost cool na to, abyste zapomněli na nehezké štětiny místních tvorečků. Třeba si s grafickým podáním tvůrci ještě pohrají, protože do vydání plánovaného snad ještě na tento rok pro PC, PS4 a Xbox One ještě nějaký čas mají, ale moc bych tomu nevěřil.

Biomutant; screenshot: krajina Biomutant; screenshot: táborák

Vizuální stránka pestrobarevné krajiny potěší nápaditými detaily, ale modely postav by potřebovaly mírně vylepšit. Můžeme si ovšem myslet, že ona neuhlazenost a rozčepýřenost je záměrem tvůrců titulu Biomutant.

Biomutant – Novinky

1. (13. 12. 2018) Biomutant spojuje vizáž s vlastnostmi
  2. HW nároky pro Biomutant PC

Biomutant spojuje vizáž s vlastnostmi

• Novinka: 13. 12. 2018 • Autor: Jakub Němec

Podle dojmů kolegy Filipa Němce z výstavy GamesCom 2018 vám zřejmě dochází, že se v redakci na akční dobrodružství v kůži roztomilého mutanta opravdu těšíme. Zajímavě vypadající prostředí, rozličné biotopy a deformovaná příroda postapokalyptického světa dává vývojářům dostatek prostoru pro realizaci jejich fantazie, což se jim zatím daří na výbornou. Z nejnovějšího traileru můžeme odvodit, že se nebudeme prohánět pouze lesem zarůstající civilizaci, ale podíváme se také do horského prostředí či k vodním plochám. Všude na nás budou číhat roztodivní tvorové značně přerůstající naší maličkost a toužící rozmačkat nás na kaši.

Z vlastní zkušenosti již víme, že pranice s obrovskými monstry vypadají skvěle, stejně jako dovednosti malého chlupáče. V demu jsme si však mohli nastavit pouze některé atributy, jež se projevovaly na vzezření mutantního válečníka. Nový trailer ale potvrzuje, že přizpůsobení hrdiny k obrazu svému půjde ještě mnohem více do hloubky díky pořizování různorodých kousků oděvu, jež pravděpodobně budou mít dopad také na bojové statistiky a budou z nich profitovat příslušné bojové styly. Jestli se naše domněnky ukáží jako správné, se dozvíme v průběhu roku 2019, kdy Biomutant vyjde pro PC, PS4 a Xbox One.

Biomutant – Dojmy z Gamescomu 2018

1. Biomutant je akční RPG, jaké tu dlouho nebylo
  2. Bláznivá akce s bláznivými zbraněmi
  3. Otevřený svět, kde je příběh na druhém místě
  4. HW nároky pro Biomutant PC

Biomutant je akční RPG, jaké tu dlouho nebylo

• Dojmy z prezentace: 23. 10. 2018 • Autor: Filip Němec

Biomutant patřil k největším překvapením loňského Gamescomu, a přestože se o něm v průběhu roku zase tolik nemluvilo, na letošní výstavě v Kolíně nad Rýnem se opět dokázal velmi šikovně připomenout. Já jsem měl možnost zúčastnit se prezentace s živým hraním, a tak mám konečně reálné představy o tom, jak Biomutant vypadá, jak se hraje a zejména co vše nabídne. A podle všeho toho bude opravdu hodně. Biomutant je totiž jedna z těch her, kde vám prosté zaškatulkování nepomůže. Jde v zásadě o akční RPG, ale těžko ho připodobnit k nějakému již existujícímu titulu.

Biomutant; screenshot: příroda

Biomutant zatím nepůsobí jako grafický benchmark, drobné nedostatky však vynahrazuje hravou grafikou plnou sytých barev a roztomilých výjevů.

Základem celé hry je svébytný a originální soubojový systém, který dohromady mixuje poměrně klasickou hack and slash adventuru okořeněnou o hbité bojové pohyby připomínající Ninja bojovníky. A aby toho nebylo málo, to vše můžete kombinovat se střelnými zbraněmi, do nichž se vám postupně doplňuje munice, takže slouží jako doplňkový arzenál podobně jako třeba v posledních dílech série Devil May Cry. Takto na papíře to zní jako vaření pejska a kočičky, ale ve výsledku jde o velmi svěží soubojový systém, který v podstatě není k čemu přirovnat.

Z ukázky bylo patrné, že na sebe lze řetězit nejrůznější komba a co se ladnosti či návaznosti jednotlivých útoků týče, zařadí se Biomutant pravděpodobně mezi naprostou špičku hack and slash titulů. Charakter soubojů se pak bude lišit podle toho, jakou hlavní zbraň vezmete do rukou, protože s rychlým jednoručním mečem budete bojovat opravdu jinak než s mohutnou, ničivou obouruční zbraní. Zabíjení rozličných nepřátel s rozdílnými pohybovými vzorci už teď vypadá jako jedna z těch činností, které budete chtít dělat až do zblbnutí.

Biomutant; screenshot: střelba za letu Biomutant; screenshot: zbraně

Obrázek 1: Kombinace boje na blízko i na dálku vypadá velmi svěže a zábavně zároveň. Obrázek 2: Sečných zbraní by mělo být vícero druhů, takže si každý hráč bude moci vybrat styl jemu nejbližší.

Bláznivá akce s bláznivými zbraněmi

Takže tu máme různě velké sečné zbraně, nejrůznější samopaly nebo pistole a.. to je vše? Ale kdeže! Biomutant je v prvé řadě hodně šílená akce, která se rozhodně nebere vážně, a proto si souboje ale i pohyb po světě budete zpříjemňovat různorodou plejádou šílených zbraní a gadgetů. V ukázce jsem kupříkladu mohl vidět mocnou kovovou pěst, s níž lze kromě mlácení protivníků také prorážet ocelové překážky v podobě dveří, a dále třeba raketu, která se přilepí na záda vybraného nepřítele a společně pak v groteskních piruetách krouží mezi vámi a protivníky jako neřízená střela. A to doslova.

Biomutant – Gamescom 2018 záběry z hraní (gameplay)

Nebyli jste na Gamescomu? Nevadí! Autoři nám poskytli jejich záběry z hraní a tak se i vy můžete podívat přesně na to, co mohli v Kolíně nad Rýnem vidět novináři.

Bláznivou nadsázku a inovativní přístup k soubojům i prostorovým puzzlům mi ale ukázala ve své plné kráse a šílenosti až bublina, kterou kolem sebe dokáže hlavní postava vytvořit. Obklopeni touto elastickou průhlednou koulí se můžete odrazit od země a překonat tak podstatně větší vzdálenosti, což je v rozsáhlém otevřeném světě samozřejmě příhodná funkce, avšak ke smíchu mě vybídla až další schopnost tohoto skákavého vynálezu. Podobně jako v japonské ztřeštěnosti Katamari, i zde na sebe můžete nabalovat okolní nepřátele tím, že je přejedete – poté třeba bublinu necháte prasknout a protivníci se rozletí po okolí.

Podobných husarských kousků by ve hře měla být celá řada, já však musím zmínit alespoň ještě robotické mechy. Jejich vzhled i fungování jde opět ruku v ruce s praštěnými nápady vývojářů, posuďte sami: po nepřátelích budete moci střílet roztomilé oranžové veverky, jež jdou poté nasát zpět, navíc se na ně můžete neustále dívat, neboť jsou nacpané v průhledném kontejneru na zádech každého mecha. Těch má být ve hře mnoho druhů a jejich úloha bude vzhledem k rozsáhlosti světa podstatná, a proto se budete muset i patřičně starat o jejich fungování. Pro svůj chod totiž potřebují olej, který se vyskytuje na různých místech a jeho hladinu bude třeba neustále hlídat.

Biomutant; screenshot: koule zbraň Biomutant; screenshot: mech

Obrázek 1: Vyvolat kolem sebe lepivou kouli, nabalovat na sebe protivníky a skákat po světě jako gumový míček? Není problém. Obrázek 2: O něco vážněji už působí mechanické kovové stvůry. Tedy, až na roztomilé zvířecí hlavy, které jim můžete nasadit.

Otevřený svět, kde je příběh na druhém místě

Kde se vlastně všechny ty olejové skvrny vzaly? A proč některá místa jsou poničena vysokou radiací či třeba nedostatkem dusíku? Biomutant se odehrává ve světě sužovaném přírodní katastrofou, díky které je fiktivní planeta zamořena různorodými látkami. Některé z nich pak způsobují zajímavé mutace, které jsou v podstatě další úrovní samotné hratelnosti. V průběhu hry totiž můžete svou postavu vystavovat různým mutacím a tím zvyšovat nebo snižovat jednotlivé statistiky (Biomutant má být totiž krom všeho zmíněného také RPG hrou) nebo přinášet zbrusu nové dovednosti.

Biomutant; screenshot, otevřený svět Biomutant; screenshot, měsíc Biomutant; screenshot, nepřítel

Obrázek 1: Autoři slibují velký otevřený svět, takže se nebudeme pohybovat pouze po svých. Větší vzdálenosti překonáte pomocí mechů či rozličných dopravních prostředků. Obrázek 2: Barevný svět plný dobrodružství vypadá rozhodně lákavě. Obrázek 3: Originálně působí i rozliční protivníci odlišných tvarů i barev.

Ostatně už v samotném začátku jasně pochopíte, že právě RPG prvky budou důležitou součástí hry. Na startu nás totiž čeká vcelku obvyklá tvorba postavy, kde si vybíráte z pěti atributů jako síla, intelekt nebo charizma. Podíl jednotlivých složek si pak vybíráte zcela podle sebe, je však zajímavé, jak toto formování postavy ovlivňuje také výsledný vzhled. Pokud budete zvyšovat intelekt postavy, uvidíte, jak se hlava vašeho charakteru zvětšuje. Naopak v případě upřednostnění charizma dostanete roztomilého chlupatého kamaráda, zatímco v momentě, kdy si vytvoříte silného hromotluka, bude váš hrdina svalnatým a otrhaným rváčem s vytrhanými chomáči tuhých a mastných chlupů.

Z hratelné ukázky jsem naprosto všechny aspekty Biomutanta nepostřehl, avšak během končící prezentace jsem stihnul prohodit pár slov přímo s vývojáři a dozvěděl jsem se, že hra nabídne rozsáhlý otevřený svět, kde bude do značné míry pouze na vás, jak se s hlavním úkolem popasujete. Kromě systému karmy, kterou budete ovlivňovat svým chováním a rozhovory, nás čekají i větvené dialogy a různé příběhové odbočky. V zásadě tak můžete být hodným biomutantem a zachránit svět, nebo jej také zničit. Jak už totiž víme, pět kořenů prastarého stromu života požírá pět monster a vaším úkolem bude tyto besti porazit. Jestli tím ale kořeny zachráníte, nebo je naopak posléze zničíte, je už pouze na vás.

Biomutant; screenshot: mutant

Díky rozmanité tvorbě postavy si budete moci vytvořit roztomilého medvídka mývala, nebo respekt budící chlupatou bestii, která vás rozsápe na počkání.

Jak se Biomutant vlastně hraje a o co v něm jde?

• Preview: 31. 8. 2017 • Autor: Jiří Fait

Hra Biomutant bude akčním RPG zasazeným do otevřeného světa a svého hrdinu budete ovládat z pohledu třetí osoby. Místo osvaleného týpka dostanete k dispozici jakéhosi mývalího myšáka ovládajícího různorodé palné zbraně a bojová umění. Jelikož jde o RPG, budete si moct svého „plyšáka“ dostatečně upravit. Pohlaví, výška, šířka, srst, tesáky a další šílenosti nebudou jen kosmetickým prvkem, ale mají mít přímý dopad na statistiky postavy během hry.

Nebude chybět ani zvyšování vaší úrovně a systém „kraftění“ zbraní. Levelováním vašeho protagonisty získáte také možnost vylepšovat a přidávat jiná bojová komba, jež zahrnují kombinace útoků na blízko a na dálku a také zbraně, které můžete v průběhu hraní měnit. Váš bojový styl se z větší části přímo odvíjí od zbraní, jež zrovna používáte. Tím, že budete svou výzbroj v Biomutant různě měnit a vylepšovat, dostanete k dispozici další komba. Kromě zbraní půjde měnit (neboli mutovat) i vašeho hrdinu a každá taková změna bude mít přímý dopad na styl hry.

Biomutant – Kde to jsme a co se tady stalo?

Co se příběhu týče, máme zde na dnešní dobu poměrně otřepaný scénář. Sci-fi neo-punkový svět, ve kterém se Biomutant odehrává, byl zasažen přírodní pohromou, která způsobila vytékání jedovaté tekutiny z hlubin země na povrch. Ta pak otrávila strom života, který byl strůjcem veškerého žití. Tedy strom samotný na tom má lví podíl, ale jeho kořeny jsou tím nejdůležitějším faktorem. Těch je celkem pět, a aby hráč zachránil celou tu veledůležitou rostlinu, musí se postupně ke všem kořenům propracovat.

Biomutant; Wallpaper: hrina, mapa, svet

Zachránit svět a přitom provětrat kybernetickou srst. Další den v běžném životě!

Kromě samotné tekutiny na konci každého kořenu čeká nějaké monstrum, jež kořen postupně užírá. Sejměte příšeru a zachraňte svět. Tedy strom. A kořen. Do toho si ještě přimíchejte šest klanů, kdy tři z nich chtějí strom života zachránit a zbytek má jiné plány a máte o celosvětovou krizi postaráno. O jaké klany jde a jestli do něj patří podobní roztodivní tvorečkové, jako je váš hrdina, zatím nevíme. Bude jen na hráči, komu pomůže, ke kterému klanu se přidá, anebo jestli se rozhodne udělat si věci po svém bez přičinění ostatních.

Není toho mnoho, co bychom vám ještě prozradili. Biomutant vypadá přinejmenším zajímavě a vzhledem k jeho zasazení do cyberpunkového „zoo“ také naprosto divně a přesto zábavně. Jak moc bude otevřený svět „otevřený“ a kolik váhy budou mít vaše činy na dopad dění kolem vás, tak na to si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat.

Biomutant; Gameplay: hrdina, zbrane, souboj Biomutant; Gameplay: hrdina, jetpack, vybaveni

Obrázek 1: Co se na první pohled může zdát roztodivné a úsměvné... bude se, v tomhle případě, zdát i na pohled druhý. Obrázek 2: Svět v Biomutant má být otevřený a přístupný, takže mini mývalí jet-pack není rozhodně nic, nad čím bychom se pozastavili.

HW nároky pro Biomutant PC

Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky (předpoklad)
Operační systém Windows 7 64-bit Windows 7 64-bit