Vyberte prvek na stránce, kterého se chyba týká

Využij dopravu zdarma! Vlož do košíku kód PLATIMONLINE při objednávce nad 1 000 Kč vč. DPH. Více informací zde

Velký soutěžní úlet O čem sníte v letních vedrech?

Dying Light 2 (NOVINKA) svým rozsahem plně zastíní svého předchůdce

Zobrazit katalog

Článek

Aktualizováno

Máme tu další nálož informací z E3 2019 o jedné z nejočekávanějších akcí posledních let. Řeč není o ničem jiném než o parkourovém sandboxu Dying Light 2, jehož tvůrci z Techlandu zazářili nejen v průběhu prezentace Microsoftu, ale také mimo podium, kde dali možnost hrstce vyvolených otestovat jejich hru. Jak na nás zapůsobilo DL2 na nových záběrech, si přečtete v našich dojmech z hraní.

NovinkyPreview (Gamescom)Oznámení


• Žánr: Akční adventura, Survival horror • Multiplayer: Ano (online, co-op) • Vývojář: Techland • Vydavatel: Square Enix • Platformy a Datum vydání: PC, PS4Xbox One (jaro 2020) • Homepage: dyinglightgame.com • Čeština: ? 


Části článku:


Dying Light 2 – Novinky

  1. (19. 6. 2019) Zárukou kvalitního příběhu má být legenda herního průmyslu Chris Avellone
  2. (13. 6. 2019) Svět Dying Light 2 budete definovat za pomoci vašich voleb a činů
  3. HW nároky pro Dying Light 2 PC

Zárukou kvalitního příběhu má být legenda herního průmyslu Chris Avellone

• Novinka: 19. 6. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Kdybych řekl, že mě první Dying Light v době svého vydání zaujal, lhal bych. Popravdě na mě působil jako jedna z dalších kopií oslavovaného Dead Island, jehož úspěch ukázal, že zombie tématika má světu stále co nabídnout. V rámci jedné z mnoha slevových akcí jsem si k němu však našel cestu a vynaložených deseti euro jsem ani v nejmenším nelitoval, protože mi nabídl koncept pohybu po střechách budov, jehož zpracování nikdy nebylo tak kvalitní, jako v tomto dílku. Parkour tu prostě a jednoduše hrál prim. Jeho design byl natolik vydařený, že se vývojářům s jeho pomocí podařilo zastínit nepříliš výrazný příběh a řadu dalších aspektů, jež by jiné projekty stáhly ke dnu. Vývojáři však slibovali, že se v budoucnu polepší a jejich následující tvorba už bude opět o něco vyladěnější.

Dying Light 2; screenshot: uvod

Dying Light 2 je hrou, která hodně cílí na vertikální hratelnost, na níž většina konkurenční produkce z vysoka kašle.

Když byl oznámen Dying Light 2, na jehož příběhu a vedlejších úkolech měl pracovat legendární Chris Avellone, proslavený prací na kultovním Fallout New Vegas, či nesmírně vydařeném Pathfinder: Kingmaker, zajásal jsem. Bylo mi totiž jasné, že tento geniální mozek by nevytvořil děj, který by nestál za to. Stejně jako každý rok se i na letošní E3 objevila řada různých ukázek z hraní, mezi nimiž samozřejmě neschází ani záběry a dojmy z průchodu světa Dying Light 2. Informační drobky jsem se tentokrát rozhodl čerpat z videa pořízeného serverem IGN a textíku webu Polygon, jehož redaktor měl možnost vidět ze zombiemi zamořeného města více, než většina široké veřejnosti, díky čemuž mohl na vlastní kůži pocítit sílu herních voleb a rozhodnutí.

Ve světě Dying Light 2 podle slov jeho tvůrců neexistuje jednota, která tu byla předtím, než vypukla nákaza. Stará náboženství, společenství a státní zřízení jsou už dávno minulostí. Jejich místo bylo zaplněno novými typy vyznání a různě jednajícími skupinami, pro něž bude hlavní hrdina Dying Light 2 Aiden, plnit jeden úkol za druhým. V rámci dějové linky prezentované na E3 2019 se infikovaný mladík vydává splnit zakázku pro militantně orientované Peacekeepers. Ti po něm žádají, aby našel a zabil vůdce Renegátů, Colonela, jehož banda má pod kontrolou pumpy zásobující město pitnou vodou, bez níž většina obyvatelstva dlouho nepřežije. Aiden proto musí rychle jednat.

Dying Light 2 Gameplay Showcase - IGN LIVE | E3 2019

Město bude v Dying Light 2 vašim hřištěm, na kterém se minimálně milovníci parkouru budou moci řádně vyřádit.

Špatný krok tu často rozhoduje o vašem životě a smrti

Jelikož se Colonel a jeho banda nenachází nikde v Aidanově dosahu, musí se nakažený mladík vydat mimo bezpečný koridor do ulic města, v nichž se dělat chyby rozhodně nevyplácí. V průběhu hratelné ukázky se parkourista pohybuje po bulvárech, na střechách i v uzavřených koridorech, jež jsou plné nemrtvých monster čekajících na západ slunce, který z nich udělá neskutečně rychlé příšery, s nimiž se setkat rozhodně nechcete. Stejně tak nebudete chtít skončit na zemi, protože jakmile se tak stane, budete obklopeni a bez milosti zabiti nemyslícími umrlci. Na celé metropoli půjde podle informací od vývojářů hodně cítit to, že není udržovaná, takže nejednou se vám stane to, že se pod vámi zlomí žebřík, či uvolní prkno, na nějž jste spoléhali.

Bez větších problémů by však mělo jít i přes určitou zanedbanost celé metropole vystoupat na většinu budov ve městě, protože tvůrci si podle svých vlastních slov dali hodně záležet na tom, aby byl svět, ve kterém se budeme pohybovat, navržen co nejkomplexněji. Jelikož je Aiden Caldwell parkouristou, bude mu v Dying Light 2 nabídnuto rozsáhlé hřiště tvořené několika různorodými vrstvami, jimiž bude moci na svých cestách projít. Celek má být rozdělen na několik částí, jež se od sebe budou diametrálně lišit. Ve starších čtvrtích se kupříkladu budete častěji setkávat s umrlci, protože jejich architekti moc nemysleli na to, aby byly řádně prosluněny. Nová výstavba má být naopak méně zamořena a zombie v ní mají být otupělejší než v distriktech plných kostelů a rozsáhlých muzeí.

Dying Light 2; screenshot: zombie

Zombie jsou v Dying Light 2 alergické na světlo, takže žárovka je dokáže dočasně odradit od vašeho pronásledování.

Hlavní prioritou mladého parkouristy Aidena Caldwella je nenechat se chytit. K tomu, aby unikl nepřátelům, bude mít řadu prostředků včetně vystřelovacího háku, když však dojde na věc, nezbude mu nic jiného, než vytáhnout pěsti či některou z improvizovaných zbraní a vrhnout se vstříc svým protivníkům. I když se na záběrech z hraní Dying Light 2 dokáže mladík velmi slušně ohánět, vždy si musí dávat pozor na to, aby nebyl přečíslen, protože minimálně zombie na přesilovku hodně sázejí. Vyloženě se jí nevyhýbají ani lidé v čele s vůdcem frakce Renegátů Colonelem, s nímž se nakonec po krátkém průchodu městem půjde vypořádat. Za sebe musím říct, že se mi soubojový systém na situacích prezentovaných v E3 demu skutečně zamlouvá, bojovat však není vždy nutné.

Vaše činy v Dying Light 2 definují podobu města

Sami vývojáři tvrdí, že v rámci prvního průchodu budete mít příležitost vidět jen 50% příběhu Dying Light 2, což je velmi pravděpodobné, protože už samotné E3 demo nabídlo hráčům řadu možností, jak jej dokončit. Vždy je však třeba hodně přemýšlet nad celkovým rozsahem vašich činů. Eliminace vůdců jednotlivých frakcí má pro vás kupříkladu nedozírné následky, protože jakmile padnou, jejich věrní vám to nikdy nezapomenou a budou vás pronásledovat ihned, jak vás spatří.

Dying Light 2 - Trailer z E3 2019

Na E3 2019 jsme se konečně dočkali představení hlavního protagonisty Dying Light 2, který je nakažen virem, jenž koluje žilami divokých umrlců.

V případě dějové linky zacílené na Colonela se může Aiden Caldwell dostat ke dvěma odlišným výsledkům. Když se ho rozhodne zabít, otevřou se vodní pumpy, tím pak sníží hladinu vody v části města, která vede k sídlu Renegades, čímž umožní Peacekeepers na něj zaútočit v celém rozsahu. Háček bude v tom, že vytvořením bažiny automaticky dáte prostor také umrlcům, kteří odpočívali v hlubinách a nyní jsou opět svobodní. Přítomna je samozřejmě cesta, v jejímž rámci mladík nechá bandu na pokoji, a tak jí dá dostatek prostoru k tomu, aby útočila na Peacekeepers a destabilizovala jejich část města. Elementární příběhová linka by měla mít dle slov jejich tvůrců něco okolo 13 až 15 hodin, celkový rozsah by měl však dosahovat téměř dvou dnů čistého času, což je úctyhodné.

Nákaza udělá z Aidena Caldwella nadlidskou bytost

U některých projektů představuje hra pro více hráčů spíše bonusový prvek, kterému není přikládán takový důraz jako příběhů pro jednotlivce. V prvním Dying Light však tvůrci světa ukázali, že kooperace může být jedním ze stěžejních aspektů, s jejichž pomocí lze udržet hráče u monitoru bez toho, aby se nudil. Dying Light 2 má v tomto ohledu kráčet ve stopách svého předchůdce, takže se opět můžeme těšit na to, že budeme po městě běhat s kamarádem a plnit různé výzvy a zakázky. Zajímavým faktorem má být nákaza, která protéká žilami všech obyvatel města. Když se se svým parťákem uchýlíte na delší dobu mimo světlo, začne se krví vašich protagonistů šířit, čímž jim budou otevřeny nové nadlidské schopnosti. Jakmile se však opět vystavíte slunci, mutace by měla vymizet.

Dying Light 2; screenshot: voják

Střetávat se v Dying Light 2 nebudete jen s umrlci, ale také zástupci lidských frakcí bojujících mezi sebou o moc.

Z toho, co nám bylo na E3 2019 představeno servery Polygon a IGN, lze říci, že Dying Light 2 bude hrou, která snad ve všech ohledech zastíní svého úspěšného předchůdce, u něhož mi scházel především kvalitně zpracovaný příběh. Celek očividně prošel slušným vývojem, v jehož rámci byl vylepšen soubojový systém, dějové linky i celkový návrh města, na němž stojí a padá úspěch tohoto typu her. Dying Light 2 by měl vyjít na jaře 2020 na PC, Xbox One a PS4, snad jeho vydání nebudou provázet takové problémy, jako vypuštění prvního dílu.

• Zdroje: YouTube (IGN), Polygon



Svět Dying Light 2 budete definovat za pomoci vašich voleb a činů

• Novinka: 13. 6. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Hlavním hrdinou Dying Light 2 bude mladík Aiden, jehož otec pro něj bez váhání obětoval svůj život jen proto, aby mohl žít ve světě, který zombie nákaza změnila k nepoznání. Mladý muž si samozřejmě oběť svého táty plně uvědomuje a tak se rozhodl zbytek své existence prožít tak, aby na něj mohl být jeho čestný rodič hrdý, což v surovém světě Dying Light 2 představuje dosti nelehký úkol. Celé město je totiž zamořeno nakaženými zrůdami, které se snaží svou nemoc rozšířit mezi zdravou část obyvatelstva, jež se naopak pokouší za každou cenu přežít další den. Hodnota života je v tomto univerzu minimální, všichni myslí jen na sebe. Výjimkou je snad jen primární protagonista, který má tu smůlu, že byl nakažen, takže mu na ostatních záleží více, než na sobě.

Dying Light 2 - Trailer z E3 2019

Univerzum Dying Light 2 bude plné různých voleb, které často rozhodnou o tom, zda někdo bude žít, či naopak přijde o hlavu.

Kromě příběhového traileru se na E3 2019 objevily také nové záběry z hraní, ve kterých můžeme vidět, že čelit v Dying Light 2 nebudeme jen krvelačným zombiím, ale také bezcitným lidem, kteří se v boji o přežití neštítí ničeho. Velkou roli bude samozřejmě hrát stejně jako v předchozím díle parkour, s jehož pomocí se bude hlavní hrdina pohybovat po zamořeném městě, do jehož ulic by se odvážil vstoupit jen šílenec. Na PC, Xbox One a PS4 by mělo Dying Light 2 vyjít na začátku roku 2020, odklad však není zcela vyloučen, protože se jedná o hru s velkým rozsahem, která to nakonec možná bude potřebovat. Za sebe spíše počítám s druhým kvartálem, možná však vývojáři ještě překvapí, patří přeci jen mezi ty zkušenější tvůrce.

DYING LIGHT 2 Gameplay Trailer E3 2019 (Punish)

Herní záběry z Dying Light 2 ukazují, že se příliš nebude lišit od svého předchůdce.

• Zdroje: YouTube

Dying Light 2 – Preview(Gamescom)

  1. Dying Light 2 pod taktovkou Chrise Avellona
  2. Narativní sandbox jako nový žánr?
  3. Svět Dying Light 2 není černobílý
  4. Logiku a reflexy prověří parkour puzzly
  5. Dying Light 2 bude mít taktičtější souboje
  6. Počkat si na Dying Light 2 musíme do příštího roku
  7. HW nároky pro Dying Light 2 PC

Dying Light 2 pod taktovkou Chrise Avellona

• Preview: 13. 9. 2018 • Autor: Filip Němec

Studio Techland z polské Vratislavi vzniklo už v roce 1991, ale ještě před pár lety o něm většina hráčů příliš nevěděla, přestože za sebou mělo již více než dvě desítky titulů. O několik let později a po vydání prvního Dying Light však Techland zamířil vzhůru a letos? Na Gamescomu 2018 patřilo Dying Light 2 k tomu zdaleka nejzajímavějšímu a nejlepšímu, pokud jde o hry, které jsem si nemohl zahrát, ale pouze jsem se mohl závistivě dívat, jak je hraje někdo jiný.

Na rozdíl od mojí první zastávky v Techlandu, v níž jsem si zahrál onlinovku Dying Light: Bad Blood, se ukázka z Dying Light 2 nesla ve zcela jiném stylu. Prezentující vývojář nemusel vymýšlet velkohubá prohlášení, hra totiž mluvila sama za sebe. Dying Light 2 nám předváděl podle slov vývojářů jeden ze dvou nejlepších hráčů této hry, takže ukázka byla efektní i efektivní zároveň. A aby toho nebylo málo, o slovo se přihlásil i Chris Avellone, legendární designér, který sice na Gamescomu nemohl být, ale v krátkém videu vyjádřil, jakou vášeň do tvorby této hry vložil.

Dying Light 2; screenshot: nepřátelé

Ve dne sice moc zombie na ulicích nepotkáte, naopak nejrůznějším gangům se ale jen stěží vyhnete.

Za sebe musím rozhodně smeknout před výkonem jeho i stájových kolegů z Techlandu. Dying Light 2 na živé prezentaci vypadal naprosto famózně, zejména co se rozlehlého města a jeho fungování týče. Část z původní hry údajně zůstala zachována, ale v rámci nového prostředí, jež autoři vytvořili, jde o kapku v moři, kterou s nostalgickou slzou v oku přivítáte. Dying Light 2 však nestaví na otevřeném světě nebo snad parkouru, byť tyto dva prvky jsou extrémně důležité a očividně i velmi povedené. Dying Light 2 je narativní sandbox.

Narativní sandbox jako nový žánr?

Co si pod tímto pojmem představit? Inu, hry v otevřeném světě už ze své podstaty nedokážou vyprávět příběhy tak intenzivně jako třeba koridorové akční adventury. Navzdory těmto pravdám však v Techlandu vytvářejí silně příběhový sandbox, jehož směřování budete měnit vy svými činy. Někomu tady možná vytanou na mysli hry od studia Quantic Dream, které se zaměřují na často až šíleně větvené příběhy (viz nedávný Detroit: Become Human), Dying Light 2 však exceluje trošku někde jinde. Vaše počínání sice bude významně upravovat celý příběh, ale možná ještě zásadnějším následkem budou změny okolního světa. A to nejen vizuální, ale také funkční.

Dying Light 2; screenshot: město Dying Light 2; screenshot: proměna města Dying Light 2; screenshot: anarchie

Obrázek 1: Město se bude měnit podle toho, jak ovlivníte budoucí směřování příběhu. Obrázek 2: Rozdíly však nebudou pouze vizuální. Vaše volby drobně změní i celkovou hratelnost. Obrázek 3: Je pouze na vašich rozhodnutích, jak město a celý příběh nakonec dopadne.

Skvěle to autoři představili na jednom questu, který postupně řešili rozličnými způsoby. V Dying Light 2 budou tři frakce, každá s rozličnými cíli, postupy a s chováním, které rozhodně není černobílé. To, že si někdo nelibuje ve veřejném popravování ještě neznamená, že na jeho rukou neulpí krev mnoha nevinných. Vezměme si třeba skupinu tzv. Mírotvůrců. Ti se tváří jako jasná volba pro každého, kdo má čistou mysl, touží po bezpečí a zachování pořádku. Avšak právě Mírotvůrci naráží na odvěký problém, kde se vzájemně vylučuje bezpečnost a svoboda. Z počátku můžete jejich postupy dokonce vítat jako správné, časem ale zjistíte, že za udržením pořádku stojí třeba i nechutné vraždy nepohodlných občanů.

Svět Dying Light 2 není černobílý

Zajímavou ukázkou pak byl úkol zlikvidovat dvojici banditů. Jack a Joe si přivlastnili vodní nádrž a na jejím vrcholu si zbudovali své sídlo. Když se nakonec s pomocí líbivého parkouru dostanete až na vrchol, máte hned několik možností. Můžete uposlechnout prosbu frakce, která vám úkol zadala a dvojici nemytých zlodějíčků jednoduše zabít. V takovém případě kontrolu nad nádrží přeberou Mírotvůrci, což bude mít za následek v prvé řadě vizuální změnu místa. Jejich charakteristická modrá se rozprostře po celém okolí, všude bude o poznání čistěji a ulice budou brázdit těžkooděnci hlídající pořádek.

Dying Light 2; screenshot: výstraha

Mírotvůrci a jejich pojetí spravedlnosti. Na druhou stranu ve světě, kde ulice patří nemrtvým, jsou možná veřejné popravy a zásadní omezení osobní svobody nutnou daní... anebo ne?

Druhou rovinou pak bude například to, že voda je náhle přístupná všem obyvatelům města a vy se tak budete moci kupříkladu napít z fontány na ulici a doplnit si zdraví. Zároveň bude v této čtvrti na první pohled bezpečněji a nebudete si muset dávat takovýpozor, aby vás někdo nezabil... Vraťme ale zpátky v čase: diskutujete na vrcholu vodní nádrže s Jackem a Joem a rozhodnete se je nejenom ušetřit, ale rovnou se s nimi spolčit. Jejich smysl pro obchod vyústí mimojiné v to, že voda bude dostupná všem v oblasti, ale za ne zrovna malý poplatek.

Dying Light 2 – ukázka s komentářem Chrise Avellona

Podívejte se sami na dvě verze příběhu Jacka a Joa a jak jedno malé rozhodnutí změní následné události i podobu města.

Na tom samozřejmě vyděláte i vy, takže si takovým rozhodnutím vytvoříte nový přísun financí, ale také díky konexím naší dvojice získáte i přístup ke zbraním, které by pro vás jinak byly nedosažitelné. Na druhou stranu ulice budou lemovat odpadky, uschlé rostliny a na nějaké bezpečnostní patroly můžete zapomenout. Zdá se, že splnit zadání Mírotvůrců je jasnou volbou pro všechny hráče, kteří se chtějí profilovat jako klaďasové, nicméně po čase můžete zjistit, že Mírotvůrci nepouští k vodě ostatní frakce a na místě je zabíjejí. Co je tedy lepší? Není nakonec voda pro všechny, byť za poplatek, menším zlem?

Logiku a reflexy prověří parkour puzzly

Praktická ukázka dopadů vašich rozhodnutí byla tak působivá, že by pro mě osobně stačila jako hlavní tahák hry. Značného vylepšení však doznal i parkour, který rovněž patří k poznávacím znakům série. Ten nabobtnal o nové pohyby, kterých je nyní dvakrát tolik co v prvním díle a na vlastní oči jsem mohl vidět například velmi šikovné sklouznutí po obrovském plakátu, do něhož se hlavní hrdina zapíchnul nožem a propáral se až k zemi. 

Zde se projevuje designérský um nejvíce, město je totiž vytvořené z tzv. parkourových puzzlů, které na první pohled zapadají do městské zástavby a tak vás při hraní neruší jakékoli předem připravené cestičky, na druhou stranu ale vždy víte, kam skočit, čeho se chytnout a kde se zhoupnout. Pokud by vám nebylo jasné, proč autoři označují pohyb po městě zrovna za puzzly: zásadní úkol zde hraje vaše výdrž, která s každým skokem a jinými akrobatickými kousky výrazně klesá, takže dostat se na střechu budovy není jen o tom, že této činnosti věnujete určitý čas. 

Dying Light 2; screenshot: kop

Parkour slouží nejen k rychlému pohybu po městě, ale je i účinným nástrojem v boji.

Vždy musíte využít nejkratší možnou cestu, jinak se zřítíte na chodník, dost možná plný nepřátel. Výdrž se vám totiž doplňuje pouze v momentě, kdy stojíte pevně nohama na zemi. Dying Light 2 nám prezentoval jeden ze dvou nejlepších hráčů jejich připravovaného díla na světě a musím říct, že podívaná to byla skutku parádní. Skoro mi ho bylo až líto, protože možností ve světě Dying Light 2 je neuvěřitelné množství (ať už jde o boj či pohyb) a tím pádem i možností, jak chybovat, je poměrně hodně.

Dying Light 2 bude mít taktičtější souboje

Právě o soubojích se musím alespoň krátce rozepsat. Na první pohled jsou hodně podobné prvnímu dílu, ale při bližším sledování zjistíte, že doznaly změn zejména co se týče taktického rozměru. Pokud jde o boj pomocí zbraní na blízko, připomíná Dying Light 2 rytmické šermířské souboje, kde vyčkáváte, až vám soupeř odkryje některou ze svých končetin, či se připravujete na odražení jeho útoku a okamžitý protiútok. Celkově jsem z hratelné ukázky nabral dojmu, že obtížnost rozhodně neklesla, spíše naopak. Ostatně pokud začínáte mít pocit, že to s vámi vypadá špatně, je ideálním řešením úprk, kde opět využijete rychlý a efektivní parkour.

Dying Light 2; screenshot: zbraň

Autoři slibují velké množství autentických, podomácku vyrobených zbraní, tak jak se na správnou postapo akci sluší a patří.

Zaujalo mě i prozkoumávání světa, což je se souboji úzce spojené. Za denního světla se nakažení nepřátelé v ulicích moc nepohybují a pokud ano, jde o bezduché, pomalu se plížící zbytky něčeho, co kdysi dávno býval člověk. Místo nich si ale ulice podmanily různé gangy či jedna ze tří frakcí, a proto je někdy chytré se početnějším skupinkám vyhnout. Velká část domů by měla být otevřená a poslouží tak jako účelné schovávačky, nebo přímo zkratky mezi ulicemi. V temných domech se však před slunečním svitem ukrývají zombie, takže se musíte pohybovat velmi tiše a především jim nesvítit baterkou do očí. Nebo do toho, co jim z oči zbylo, ať už je to cokoli.

Počkat si na Dying Light 2 musíme do příštího roku

Větvení příběhu, proměnlivé prostředí, parkour, zombie a tak dále. Dying Light 2 má snad všechny prvky, které v posledních letech nejrůznější hry používají jako důvody, proč si zahrát právě je. Techland však má v rukávu ještě jedno eso, opět hojně využívané a oblíbené. Celou hru lze projít v kooperaci s dalším hráčem, což je rozhodně pěkné lákadlo. Vzhledem k silnému zaměření na individuální členění příběhu nebo podoby města ale všechny tyto změny zůstanou pouze hostiteli. Pokud se k někomu do hry připojíte a společně změníte část příběhu, zpátky do své hry si odnesete pouze nasbíraný loot či zkušenosti. Váš svět ve vaší vlastní hře se nijak nezmění. 

Dying Light 2; screenshot: zombie

Pokud všechno klapne, bude Dying Light 2 patřit k nejlepším hrám roku 2019.

Osobně jsem hodně zvědavý na to, jak na tom nakonec Dying Light 2 bude s variabilitou. Z toho, co autoři na Gamescomu prezentovali, to ale vypadá, že co hráč, to více či méně odlišný svět a jeho příběh. Autoři mají s druhým dílem rozhodně našlápnuto k něčemu velkému. Jak to celé nakonec dopadne, zjistíme až někdy v roce 2019, kdy Dying Light 2 vychází na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Dying Light 2 – Oznámení

  1. K dispozici nám bude dáno životem kypící město
  2. Vaše volby budou pozvolna měnit svět Dying Light 2
  3. Procházky při měsíčku si v Dying Light 2 podle prezentace moc neužijete
  4. HW nároky pro Dying Light 2 PC

K dispozici nám bude dáno životem kypící město

(12. 6. 2018) V první fázi videa z E3 2018 nám Chris Avellone z Techland představil rozsáhlou umírající metropoli, jejíž obyvatelé bojují každý den o život se zástupci svého druhu i s neustále útočícími nemrtvými. Prezentovaný prostor byl gigantický a nabízel řadu možností, jak se v něm pohybovat za pomoci parkuru. Hlavní hrdina se stejně jako protagonista předchozího dílu pohyboval převážně po lešeních, střechách a zdech poloprázdných domů, jež mu sloužily jako odrazové můstky v momentech, kdy chtěl překonat ulici, aniž by se nohama dotkl země.

Po krátké exkurzi ve městě jsme měli možnost vidět, jak v Dying Light 2 funguje soubojový systém, jehož návrh byl v jedničce trošku toporný. Minimálně tedy souboje s živými protivníky nebyly v předchůdci této akční adventury zvládnuty zrovna nejlépe. Zde vypadají šarvátky o něco lépe. Teoreticky bych řekl, že jsou o kapku svižnější než v minulosti. Bohužel jsme neměli možnost vidět v akci palné zbraně, či střety s odolnějšími nepřáteli, takže to nelze tvrdit s absolutní jistotou.

Dying Light 2; wallpaper: město

Dying Light 2 by se mělo opět odehrávat v rozsáhlé metropoli, jež pomalu umírá.

Vaše volby budou pozvolna měnit svět Dying Light 2

Herní svět Dying Light 2 bude podle informací z E3 obývat řada navzájem nespolupracujících frakcí s odlišnými motivy a cíli, pro něž budete plnit jeden úkol za druhým. Každou zakázku tu bude možné zakončit více způsoby. Ovlivňovat budete skrze vedlejší mise svět kolem vás. Musíte si tím pádem dávat pozor na to, co činíte, protože za každý skutek vás Dying Light 2 po zásluze odmění. 

Fungování mechanizmu voleb je krásně ukázáno v druhé polovině videa z E3 2018. Jedna z herních frakcí vás požádá, abyste pro její část města zajistili stabilní dodávky vody, jíž je v celé lokaci nedostatek. Po chvíli pátrání objevíte ve věži ukryté překupníky, kteří všechny dostupné zásoby dodávají na černý trh, kde je prodávají. Vypořádat se s nimi lze dvěma způsoby. Buď je můžete zabít a obnovit zásobování bloku, čímž posílíte vliv uskupení, jež vám zadalo tuto zakázku, nebo se s nimi máte možnost spojit a dělit se o zisk z prodeje životadárné tekutiny jen těm nejbohatším. 

Dying Light 2; wallpaper: turbína

Celé město má být znovu navrženo tak, aby se dalo projít bez nutnosti dotknout se země.

Přestože vypadá druhá alternativní cesta na první pohled lákavě, její dopad na fungování univerza Dying Light 2 je veskrze negativní, protože tímto způsobem ukážete ostatním nekalým živlům, že je nezákonné chování ve čtvrti tolerováno. Po zakončení úkolu se jich do ulic bez konzistentních zásob vody nahrnou desítky, stabilita celého bloku bude ohrožena a stráže na nastalou situaci budou reagovat zvýšenou aktivitou, na což ve finále doplatíte i vy.

Procházky při měsíčku si v Dying Light 2 podle prezentace moc neužijete

Přes den se v Dying Light 2 budete potýkat především s lidskými protivníky, jež budete po čase převyšovat jak silou, tak i výstrojí. V noci se vám však postaví monstra z těch nejhorších nočních můr, proti nimž nebudete mít žádnou šanci, protože jejich genetická výbava je trošku někde jinde než ta, kterou disponuje náš druh.

Jak sami vidíte, informací o Dying Light 2 prozatím není k dispozici tolik, aby z nich bylo možné dát dohromady celistvý obrázek.  Z toho, co nám bylo Techlandem ukázáno na E3 2018, odhadujeme, že Dying Light 2 bude kráčet ve stopách svého předchůdce, na nějž s láskou vzpomínáme dodnes. Datum vydání není v současnosti známo. Jisté je jen to, že Dying Light 2 dorazí na PC, Xbox One a PS4.

iPodívejte se na všechny články z herní sekce!

HW nároky pro Dying Light 2 PC


Minimální HW požadavky Předpokládané HW požadavky
Operační systém Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i3-4160 3.6GHz / AMD FX-6300 Intel Core i7-4790K 4-Core 4.0GHz / AMD FX-9590
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 970 / Radeon R9 390 NVIDIA GeForce GTX 980 Ti / Radeon R9 FURY X
DirectX DirectX 12.0 DirectX 12.0
Operační paměť 8 GB 16 GB
Pevný disk 65 GB 65 GB

S jakým herním PC na Dying Light 2?

Chcete si ulehčit výběr? Níže pro vás máme tipy na vhodné herní počítače podle náročnosti.

Alza GameBox Lite GTX1050

Minimální požadavky:

Alza GameBox Lite GTX1050

Alza GameBox Lite GTX1060+

Předpokládané požadavky:

Alza GameBox Lite GTX1060+

Alza GameBox GTX1080Ti

Pro náročné:

Alza GameBox GTX1080Ti

i Mohlo by vás zajímat

Dying Light 2 vyjde na začátku roku2020 na PC, PS4 a Xbox One. O Novinkách vás budeme informovat.



Dying Light 2
Hra pro PC - parkour survival hra v otevřeném zombie světě. Vaše rozhodnutí a činy budou mít přímí dopad na vaše okolí a náročnost hry.

Předp. cena
1 499,- bez DPH 1 239,-
Předobjednat
Očekáváme květen 2020
Objednací kód: WG1087
Dying Light 2 - PS4
Hra pro konzoli - parkour survival hra v otevřeném zombie světě. Vaše rozhodnutí a činy budou mít přímí dopad na vaše okolí a náročnost hry.

Předp. cena
1 699,- bez DPH 1 404,-
Předobjednat
Očekáváme květen 2020
Objednací kód: MSX541
Dying Light 2 - Xbox One
Hra pro konzoli - parkour survival hra v otevřeném zombie světě. Vaše rozhodnutí a činy budou mít přímí dopad na vaše okolí a náročnost hry.

Předp. cena
1 699,- bez DPH 1 404,-
Předobjednat
Očekáváme květen 2020
Objednací kód: MXO519
Dying Light The Following: Enhanced Edition - Hra pro PC
-24%
Dying Light The Following: Enhanced Edition
Hra pro PC - akční survival horror, obsahuje rozšířenou edici původní hry, DLC The Following, Season Pass, mód Be the Zombie a všechny dostupné updaty.

-24% 849,-
649,- bez DPH 536,-
Koupit
Skladem > 5 ks
Můžete mít dnes od 13:30
Objednací kód: WG414b
0
Vytisknout
Zkuste nové Alza Premium Moje Alza Přihlásit Jak nakoupit
WEB17
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi