Největší akce věnující se počítačovým hrám je již za námi a nám nezbývá než bilancovat nad tím, co všechno jsme měli možnost na Gamescomu 2019 vidět či dokonce na vlastní prsty vyzkoušet. V průběhu následujících dnů se dočkáte našich obsáhlých textových dojmů, ale na následujících řádcích se Filip a Jakub vyjádří k nejsvětlejším okamžikům celé akce, ale také ke chvílím, na něž v dobrém vzpomínat určitě nebudou.
Dále si v tomto speciálu můžete prohlédnout vše, co jednotlivé herní společnosti oznámily (zejména během úvodního, „nultého“ dne výstavy, viz konference: Nintendo Indie World, Inside Xbox, Google Stadia a Opening Night Live) nebo se podívejte na jednotlivé shrnující videoblogy z každého dne, kterými nás zásobovali naši redaktoři přímo z místa konání veletrhu.
• Speciál: 28. 8. 2019 • Autor: Redakce
Letošní Gamescom se nesl ve jménu velkých AAA her, kterým na paty šlapaly menší, ale o to zajímavější tituly. Dočkali jsme se relativně velkého počtu oznámení projektů, které v nejbližších měsících dokonce vyjdou. Sami si totiž všimněte, že velká část proklamovaných her vychází příští rok nebo jsou určeny pouze na stolní počítače. Proč tomu tak je? Všichni tvůrci se snaží dostat na trh své tituly před tím, než se objeví nová generace konzolí, jež by z jejich projektů udělala zastaralé záležitosti. Proto je pro mnohé snazší uspíšit vývoj a nabídnout hráčům jejich hry ještě pro systémy PlayStation 4 a Xbox One.
Možná jsem zbytečně skeptický, ale o velkých titulech jako Beyond Good and Evil 2, The Last of Us: Part Two nebo Ghost of Tsushima se nemluvilo. Přesto jsem ze své v pořadí již druhé mise do Kolína nad Rýnem odjížděl spokojený. Utvrdil jsem se ve velmi dobrém pocitu z taktické akce Ghost Recon Breakpoint, uhranula mě atmosféra upírského Seattlu ve Vampire The Masquarade: Bloodlines 2 a nechal jsem se kouzlit pohádkovým projektem Trine 4: The Nightmare Prince. Svého standardu se dočkal také Cyberpunk 2077, jež potvrdil své kvality a fanatickým fanouškům určitě nedá spát.
Z nečekaných projektů mě docela dostal remake SpongeBoba, překvapila diablovka Darksiders Genesis, na zem vrátila hardcore strategie Iron Harvest a ohromila civilizační tahovka Humankind. Z her jsem v podstatě nebyl zklamán vůbec (mimo adventury Blacksad), asi za to může míra endorfinu, ale dokázaly mě rozladit maličkosti organizačního rázu. Pověstná německá pečlivost šla v některých ohledech zkrátka k šípku. Na novinářsky uzavřeném úterý se potulovaly skupinky turistů i s průvodcem, zapsání novinářů probíhalo zmatečně slimáčím tempem a davy v dalších dnech byly nekončící. Přesto se ohlížím za srpnovou akcí s nadějí, že si v budoucích dnech, týdnech a měsících budeme užívat spoustu báječných her, které nám ukrátí dlouhou chvíli.
Na letošní Gamescom mám podobný názor jako Kuba. Mnoho velkých her díky končící generaci konzolí se v Kolíně představilo v nevídané kadenci i kvalitě, takže i z toho důvodu šlo pro mě osobně o nejlepší Gamescom, jaký jsem kdy zažil. Věřím však, že ten příští bude ještě lepší, protože na něm budeme testovat hry na novou generaci konzolí a to je okamžik, který se naskytne jen jednou za několik let.
Jako každý rok mě mírně zamrzela laxnost některých vydavatelů vůči našemu regionu, o to více jsme však s Kubou investigativně bojovali na vlastní pěst a díky našim ostrým loktům (a zpoceným čelům) se nám na místě podařilo domluvit i horké pecky jako Disintegration, které jsem pasoval do role největšího překvapení výstavy. Podobně jako Kuba nic nečekal od Spongeboba bojujícího o své trenýrky, ani já si nic nesliboval od této futuristé online akce a přitom jsem se poslední výstavní den náramně bavil.
Pomyslnou korunu jsem však nasadil akční adventuře Control, která se sice krčí v koutě díky téměř nulovému marketingu, ale kvalitativně vyniká jako málokterý titul na Gamescomu. Dle očekávání pak triumfovaly i třetí Borderlands nebo Doom: Eternal. Zklamáním je pro mě naopak staromilské RPG Waylanders, které u mě totálně propadlo, a NFS: Heat. To je totiž pouze kopírkou dílu předchozího. Jak už ale napsal Kuba, letošní Gamescom byl plný skvělý her a já jsem moc rád, že jsem mohl být u toho. Tak zase za rok?
• Update: 23. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(17:30) Mix mezi Mirror’s Edge a Dishonored – tak přesně tohle nám připomínala FPS akce od vývojářů One More Level při zhlédnutí traileru z Gamescomu. Podle slov vydavatelů All In! bude titul nabízet dynamický a rychlý boj, svižný systém šplhání a běhání po stěnách a brutální způsoby, jak své nepřátelé sprovodit ze světa. Nejednou se také octnete ve virtuální realitě, jež se ukáže stejně smrtící jako fyzický svět. A to vše se má odehrávat v obřích věžových komplexech, což jsou poslední bašty zbylé lidské civilizace ve zdevastovaném světě. Zní to dobře? Tak se podívejte na bezmála 6 minut gamplayie z nadějně vyhlížející hry Ghostrunner.
• Update: 23. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(15:40) Carrion od Phobia Game Studios a vydavatele Devolver Digital je zajímavá metroidvania-plošinovka, ve které hrajete za kus velkého a vraždícího hnusu jako by vystřiženého z kultovního filmu The Thing. Čím více toho zabijete a pozřete, tím silnější vaše smrtící hrouda bude. To je vlastně celý základ titulu, kde jste ten zlý vy, což pro někoho může představovat nepřekonatelnou bariéru, pokud by musel vraždit „nevinné“ výzkumníky. Zbytek z vás se může podívat na 12minutový rozhovor s Krzysztofem Chomickým, jež zprostředkoval magazín IGN, a pokochat se dalšími gameplay záběry, kde zmutovaná věc konzumuje desítky bytostí a zamořuje jednu oblast za druhou. Carrion by mělo vyjít někdy v roce 2020 exkluzivně na PC.
• Update: 23. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(13:45) Vesmírný simulátor od Frontier Developments, Elite Dangerous, je taková skrytá hvězda na herním nebi. Víte, že tam někde je, ale její svit není tak jasný, jako svit jiných. Abych to upřesnil – Elite Dangerous je stále aktivně hraná záležitost, ale bledne ve srovnání s podobně laděnými tituly, jako je třeba No Man’s Sky, i když (alespoň podle mě) mělo Elite Dangerous v době vydání víc co nabídnout, než přehypovaný sci-fi opus od Sean Murraye. Froniters své dílko stabilně zásobují novým obsahem a nejinak je tomu i v této chvíli, kdy byla odhalená možnost se blíže podívat na křižníky, které dovedou pojmout až 16 hráčů najednou. Ty budou v podstatě působit jako taková mobilní základna pro váš tým, ale můžete si jej (i když za vysokou cenu) pořídit klidně jen pro sebe, pokud si myslíte, že zvládnete ukočírovat takový kolos. Fleet Carriers (křižníky) doputují do Elite Dangerous v prosinci roku 2019.
• Update: 23. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(13:30) For Honor jede momentálně na horské dráze, co se komunity týče. Chvilku je nahoře a poté následuje dlouhý sešup dolu. Tato netradiční středověká bojovka si při vydání držela celkem solidní počet hráčů, který se ale začal rychle snižovat, jelikož Ubisoft nedokázal titul pravidelně zásobovat novým obsahem a důležitými opravami. Jednu dobu to vypadalo, že je s For Honor amen, ale vývojáři to nevzdali a s druhým dechem se pustili do tolik potřebné podpory, která For Honor udržela nad hladinou. Nyní má za sebou několik sezón, velké DLC Marching Fire, spoustu nových hrdinů a několik možností si titul stáhnout zdarma. Tato příležitost opět nastává právě teď, což znamená, že můžete For Honor získat zdarma prostřednictvím Uplay a hra vám již zůstane. Máte čas do 27. srpna a pokud překonáte úvodní „učebnicovou fázi“, ve které budete umírat proti každému trhanovi, užijete si neotřelý soubojový systém a parádní akci. Níže se můžete podívat na trailer k poslední přidané hrdince – Huldě.
• Update: 23. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(13:05) První díl, Nioh, byla překvapivě dobrá akční adventura z japonského prostředí říznutém fantasy prvky. Důležitější ale je, že jde o takzvanou souls-like hru, jež si vypůjčila to, co dělá sérii Dark Souls zajímavou a přidala do ní pár svých nových a neotřelých nápadů, jako jsou například rozdílné bojové postoje, mezi nimiž můžete libovolně přepínat. Štěpán Lenk měl možnost si Nioh 2 zahrát již v červnu a jeho dojmy jsou vesměs pozitivní. Team Ninja, který za tímto samurajským Dark Soulsem stojí, nedávno vypustil do světa key-art a hrstku screenshotů spolu s lákadlem na nadcházející Tokyo Game Show. Tam si totiž budete moci Nioh 2 vyzkoušet na vlastní prsty, pokud se vám bude chtít letět přes půlku planety, abyste mohli propíchnout katanou pár neposlušných yokai-démonů. Nioh 2 prozatím nemá pevně stanovené datum vydání, ale očekáváme jej někdy ke konci roku 2019. Dostupný bude na PC, PS4 a Xbox One.
• Update: 23. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(12:45) The International je Největší (s velkým N!) mezinárodní turnaj pro jeden z nejhranějších moba titulů současnosti. Pokud to myslíte s esportem vážně a chcete to v Dotě od Valve někam dotáhnout, The International je turnaj, k němuž by se mělo upínat veškeré vaše elektronické sportovní úsilí. Letošní ročník je v plném proudu a prize-pool činí neuvěřitelných 33+ miliónů dolarů. Během této herní události byl také oznámen nový hrdina Snapfire, který rozšíří už tak pozoruhodný roster čítající 117 okamžitě hratelných charakterů. Snapfire podle vide níže vypadá na podpůrného šampióna, který se bude starat o to, aby byl jeho tým vždy sytý (rozuměj – aby „snědli“ dostatek nepřátelských hrdinů) a k dispozici bude mít navíc rozkošného dráčka s velkým apetitem. Snapfire přibude do Doty 2 někdy na podzim roku 2019.
• Update: 22. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(15:35) Tak trochu jsme doufali, že na Gamescomu 2019 uvidíme nějaký ten posun ve vývoji očekávané strategie od Relicu, bohužel místo toho se nám „jen“ připomněla Age of Empires II: Definitive Edition. Ale nevěšte hlavu! Studio Microsoft (opět) slíbilo německému webu GameStar, že se záběrů z Age of Empires IV dočkáme na konci roku, přesněji tedy 14. listopadu při příležitosti microsoftí akce X019 konané v Londýně. Event bude probíhat od 14 do 16. listopadu a Age of Empires bychom mohli spatřit už v prvním dni při Xbox prezentaci. 14. listopad je také den, kdy oficiálně vychází zmíněná definitivní edice pro Age of Empires II, takže by si ono datum měli označit všichni fanoušci této legendární strategie.
• Update: 22. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(14:45) Upíří anime souls-like akční RPG Code Vein bude mít k dispozici demo 24 dní před oficiálním datem vydání. Tuto akční rubačku pro vás již nějakou dobu sledujeme a v našem článku si můžete přečíst i Štěpánovy dojmy z hraní. Pokud máte zájem ponořit se do temného světa plného zatracenců, smrti, anime prsní fyziky a krvesajů, a naše dojmy vás zatím nepřesvědčily, pak je zde ještě zmíněné demo, jež bude k dispozici 3. září pro majitelé PS4. Plná hra pak vyjde o něco málo později, a to 27. září na PC, PS4 a Xbox One.
• Update: 22. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(13:40) Need For Speed: Heat je název pro novou instalaci v arkádové závodní sérii, momentálně spravovanou vývojářskou společností Ghost Games. Video ukazuje první pořádné a ničím nepřerušované záběry z hraní, přičemž ukázku zprostředkoval web IGN a nabízí záznam titulu v 4K rozlišení spolu s denní a noční závodní prezentací. Jak už to dnes bývá zvykem, vydavatel Electronic Arts se pokřižoval a prohlásil, že nový Need For Speed: Heat nebude mít lootboxy. Nikdy! Fuj! Ovšem hra později dostane možnost zakoupit si nějaké „balíčky na šetření času“, což může znamenat rychlejší získávání XP nebo prostě možnost zakoupit si herní měnu. Ale lootbox to nebude, to ne. Heat startuje 8. listopadu 2019 na PC, PS4 a Xbox One.
• Update: 22. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(12:45) Herní série Yakuza je úžasná věc sama o sobě a díky povedenému portu si Yakuza 0 našla své fandy také na PC. Vzhledem k tomu, že společnost Sega oznámila práce na remasteru zmíněných dílů pro PlayStation 4, které budou všechny pěkně zabalené do jednoho bundlu s názvem The Yakuza Remastered Collection, napadlo redaktory z VG24/7 se zeptat producenta série – Daisukeho Satoa, jaké jsou šance, že by se PC hráčům tato edice také dostala do spárů? Podle všeho Daisuke se smíchem odpověděl, že to: „teď momentálně nemůže komentovat, ale taky tím netvrdí, že by se to nikdy nemohlo uskutečnit.“ Naděje přece umírá poslední. Kolekce bude dostupná pro PS4 11. února roku 2020.
• Update: 22. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(12:00) Nintendo sice dedikovalo svou streamovanou akci, Indie World, hlavně nezávislým a okrajovějším titulům ale slíbili, že se dostane i na větší pecky. A zdá se, že svůj slib plní. Společnost vypustila bezmála třicetiminutové gameplay video, jež představuje nový Dungeon Creator, ukazuje některé z mini-bossu, kteří jistě přijdou velmi povědomí těm, jež hráli původního Linka. Kolem a kolem The Legend of Zelda: Link‘s Awakening vypadá na velmi věrný remake originálu z roku 1993 pro Gameboye. A je to taky konceptem hodně jiná hra, než takový Breath of the Wild – ve hře budou mít cameo některé postavy z Maria, občas se objeví vyloženě side-scrolling (2D plošinovkové) pasáže a titul je prostě těmito zvláštnostmi prodchnut. Což nutně nemusí znamenat nic špatného, jen si na to zdejší hráčstvo bude muset zřejmě chvíli zvykat. Dočkat bychom se The Legend of Zelda: Link‘s Awakening měli 20. září tohoto roku na Nintendo Switch.
• Update: 22. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(11:20) Díky zahraničnímu magazínu IGN zde máme jedinečnou možnost podívat se na work-in-progress gameplay video z Bloodlines 2 od Hardsuit Labs z Gamescomu. Prostředí má nepopíratelnou atmosféru, jež se povedlo zachytit v předchozím díle Bloodlines – zaneřáděný byt, pochmurné a spoře osvětlené ulice, noční kluby, tlumená muzika a kolemjdoucí, kdy každý vypadá, že by se na vás v nestřeženém momentu hned vrhnul. Akorát ten souboj stále působí poněkud toporně a okolní ozvučení by mohlo být trochu důraznější? Autoři hry mají samozřejmě ještě spoustu času, aby svou upířinu pořádně vyladili a to taky proto, že dosud není pevně stanoveno datum vydání. Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 je naplánováno na rok 2020 a vychází na PC, PS4 a Xbox One. Bližší informace vám přineseme v článku spolu s dojmy od naších redaktorů z Kolína nad Rýnem.
• Update: 21. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(17:10) The Sims 4 od Maxis mělo s kouzly co do činění už v minulosti. Příkladem budiž třeba The Sims’s Makin‘ Magic expansion do úplně prvního Sims titulu, takže asi bylo jen otázkou času, než čtyřka dostane taky svoje „bradavice“. Realm of Magic dorazí s novou čtvrtí, příhodně nazvanou Glimmerbrook a s portálem, díky kterému se dostanete do nového světa, kde se budete učit kouzla a alchymii. Samozřejmostí by měli být doplňky, oblečky a účesy s kouzelnickou tématikou. DLC dorazí na PC 10. září a na konzole o měsíc později, přesněji 15. října.
• Update: 21. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(16:10) Frontier Developments při příležitosti Gamescomu 2019 oznámilo data pro přístup do exkluzivního beta testu pro jejich zoo-sim Planet Zoo. Pokud se ovšem bety chcete zúčastnit, musíte mít předobjednanou Deluxe Edition. Test poběží od 24. září do 8. října. Během tohoto času si hráči mohou vyzkoušet Career Mode, Franchise Mode a jeden scénář. Beta zpřístupní pouze některá zvířata, takže nečekejte kompletní výběr, ale vývojáři druhým dechem dodávají, že v betě uvidíte i ta, jež do této doby nebyla veřejnosti odhalená. Planet Zoo vychází na PC 5. listopadu 2019.
• Update: 21. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(15:35) NetherRealm Studios a WB na letošním Gamescomu odhalilo plné obsazení nových charakterů, jež si to v nejbližší době zamíří do brutální bojovky Mortal Kombat 11. S tím také vypustilo nový trailer, ve kterém můžeme zmíněné bijce vidět v pohybu a že je na co se dívat! Zejména Arnie coby Terminátor vypadá působivě a Joker klasicky vražedno-rozverně a výhružně zároveň. Trailer rovněž obsahuje data vydání pro každého z bojovníků (Shang Tsung – vydaný, Nightwolf – vydaný, Terminátor – 8. října 2019, Sindel – 26. listopadu 2019, Joker – 28. ledna 2020, Spawn – 17. března 2020) a všichni jsou součásti balíčku zvaného Kombat Pack. NetherRealm plánuje plné obsazení pro Mortal Kombat 11, takže lze očekávat, že po Spawnovi budou následovat další zápasníci.
• Update: 21. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(15:25) Na vývoj multiplayeru v chystaném RPG od CD Projekt RED, Cyberpunku 2077, se nikdy studio příliš nezaměřovalo. Jistě, vyčlenilo na něj skupinu cca třiceti lidí, ale CD Projekt nás během vývoje neustále přesvědčuje o tom, že kvalitní singleplayer s propracovanými postavami a příběhem je na prvním místě. Není se tedy čemu divit, pokud se multiplayer odsouvá na druhou kolej. CD Projekt prohlásil, že mají několik nápadů, ale nic co by do hry pořádně zapadlo tak, aby celý koncept nepůsobil jako pěst na oko. Za sebe říkám, že bych raději dostal do rukou legendárně napsaný příběh, jenž bych si pamatoval dlouhá léta, než nedodělaný pokus o online mače, které nikdo vlastně nechtěl. Na závěr pro vás máme várku screenshotů, jež studio CD Projekt RED pravidelně vypouští na svém twitterovém účtu. Mrkněte zde, zde a zde.
• Update: 21. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(13:15) Vydavatelská společnost Focus Home Interactive na svém fóru oznámila, že se chystá pokračování oblíbeného simulátoru těžké techniky MudRunner. Tentokrát se titul přesune z blátivého prostředí do zasněžených plání a opět otestuje jak vaši trpělivost, tak i schopnost řízení ve sněhových závějích. Podle slov komunitního manažéra pro Focus Home Interactive to ale neznamená, že by se na bláto úplně zapomnělo. SnowRunner prý bude obsahovat také mapy, na které jste zvyklí z předchozích her. Vydavatelské studio také potvrdilo, že SnowRunner má podporovat módy, i když vzhledem k tomu, že je PC verze svázaná s Epic Games exkluzivitou, budete si muset zřejmě módy implementovat manuálně. Titul vychází během roku 2020 na PC, PS4 a Xbox One.
• Update: 21. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(12:05) Off-roadové závodění to nemá v herním světě zrovna jednoduché. Buď to je Colin McRae: DiRT a nebo všechno ostatní. Což neznamená, že by ostatní tituly byly špatné, ale vždy se drží tak nějak na okraji a nedostanou se do širšího hráčského povědomí. To se snaží změnit švédští Zordix Racing s chystaným Overpassem. Nepůjde ani tak o závodění jako spíše o to se k cíli vůbec dostat. Technické tratě totiž dovedou skutečně potrápit – vyjeďte na prudký kopec příliš rychle a riskujte převrácení na kapotu s rychlým pádem skoro na začátek. Dopadněte prudce na ostrou hranu a odměnou vám bude proražená pneumatika. Overpass tak v sobě skloubí závody a taktiku s potřebou dobře znát trať. Na offroadové pláně bychom se měli vydat v únoru 2020 a to na PC, PS4, Xbox One a Switch.
• Update: 21. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(11:45) Vítejte ve světě postihnutém globální pohromou, kde se lidstvo bylo nuceno uchýlit do obřích super-struktur, aby přežilo. Ty navrhl a postavil někdo, komu se říká The Architect a vzhledem k tomu, že jde v podstatě o věž, kdo je nahoře, ten je na tom nejlíp. A kdo má v sobě nejvíce blyštivých implantátu, ten má větší šanci, že bude někde v horních patrech, protože právě implantáty ve světě Ghostrunner určují postavení ve společnosti. Ghostrunner je first-person akční titul, ve kterém se prosekáte hromadami nepřátel, proběhnete se po zdech a zhoupnete se na energetickém laně, což ukazuje i samotný trailer. Zatím je hra naplánována pouze na PC (Steam) a dočkat bychom se jí měli v srpnu příštího roku.
• Update: 20. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(18:30) Pokud vám něco říká vývojářská firma PlatinumGames a robotí vyvražďovačka NieR: Automata, pak jste o akční hack and slash adventuře Astral Chain již určitě něco málo slyšeli. No a jestliže patříte do skupiny, která PlatinumGames pomalu uctívá (že, Štěpáne), můžete začít slavit. Nintendo uvolnilo půlhodinový záznam, ve kterém se dozvíte o hře opravdu HODNĚ. Ředitel vývoje, pan Takahisa Taura, vám za pomocí svého věrného překladatele názorně vysvětlí, proč zrovna Astral Chain stojí za hřích (a vaše peníze). A pokud vás záznam samotný nepřesvědčí, chystáme pro vás samozřejmě článek, ve kterém tuto prezentaci rozebereme podrobněji. Astral Chain vychází 30. srpna na Switch.
• Update: 20. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(17:00) Na akční adventuru Control od finských Remedy Entertainment se hodně těšíme. Tak moc, že jsme kvůli němu vyslali dva zelené alzáky do Kolína nad Rýnem, aby si pro vás mohli tuto paranormální záležitost vyzkoušet a hned vám říct, jestli si čekání oplatilo a hype kolem hry nebyl jen závan zbloudilého vánku, namísto pořádně nakvašeného poltergeista. Na dojmy z hraní si budeme muset ještě den počkat, ale Remedy nám alespoň to čekání zpříjemnilo nově vypuštěným launch trailerem, který vypadá prostě úžasně prapodivně! Teď už jen doufat, že i finální produkt naplánovaný na 27. srpna bude takhle parádní po celou dobu hraní a Remedy mají o kandidáta na hru roku postaráno.
• Update: 20. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(16:30) Se slovem hra (rozuměj videohra) je třeba v tomto případě zacházet opatrně. Během Opening Night Live streamu z Gamescomu 2019 byl totiž odhalen tralier na titul Erica, což je hraný interaktivní thriller od vývojářů Flavourworks, který vychází na PS4. Erica, hlavní protagonistka tohoto projektu, se spolu s vámi vydá na nebezpečnou cestu, jež by měla vést k vyřešení případu smrti jejího otce. Jestli se pravdy dopátráte nebo ne, bude hodně záležet na volbách učiněných během hraní. Podle slov vývojářů budete také muset řešit různé puzzly pomocí PS4 touch padu a citlivé dotekové mechaniky. Vlastně si to představte jako takový Life is Strange, ale bez chození po prostředí a jen s volbami dialogů. Pokud vás zaujme trailer, můžete si Ericu pořídit ještě dnes, jelikož titul vyšel již 19. srpna.
• Update: 20. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(12:30) Jedná se o tutoriálovou (prolog) úroveň, která byla ukázána za zavřenými dveřmi na různých eventech a nyní je dostupná pro všechny fandy Marvelu a her. Video ukazuje událost z A-Day, což je synonymum pro velmi špatný den všech Avengerů, ve kterém hrdinové bojují o San Francisco a nepovede se jim zabránit destrukci, kterou mají na svědomí pohůnci z Advanced Idea Mechanics (A.I.M.). Aby toho nebylo málo, tihle záporáci používají technologie vyvinuté společnosti Stark Industries, takže jsou najednou Avengeři vnímáni v ne zcela přívětivém světle.
V traileru dostane každý z týmu superhrdinů prostor na to, aby ukázal, co dovede. Ostatně, přesvědčit se můžete sami ve videu níže. Při prvním představení této akční adventury od Crystal Dynamic a Eidos Montreal se na tvůrce snesla vlna kritiky za nevýrazné tváře známých hrdinů, jelikož už máme v mysli tolik vryté podobizny z filmového MCU a ty v herním zpracování chybí (více jsme se tomuto problému věnovali v tematickém článku). Podle blog postu se tvůrci „snaží gameplay video z prologu co nejvíce vylepšit tak, aby nabízelo co možná nejvyšší kvalitu“ a hodlají v tomto procesu pokračovat do doby, než bude titul hotov. Což by mělo být 15. května roku 2020, kdy Marvel's Avengers, doufejme, vyjde.
• Update: 20. 8. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
(11:45) Od vydání dnes už kultovní budovatelské strategie Startopia uplynulo skutečně hodně času. Velkým překvapením pro nás proto bylo, že společnost Kalypso Media Digital představila na Gamescomu 2019 jejího duchovního nástupce Spacebase Startopia, jehož vývojem se zabývá studio Realmforge Studios stojící třeba za Dungeons 3. Vzhledem k tomu, že právě došlo k oznámení, lze aktuálně říci jen to, že by k nám měl tento kousek dorazit v průběhu příštího roku na PS4, PC, Xbox One a Nintendo Switch.
• Update: 20. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(11:25) Insomniac Games, kteří mimo jiné stojí za velmi úspěšným Marvel’s Spider-Man, od včerejška patří do portfolia japonského giganta Sony. Tuto informaci jsme mohli také slyšet během úvodní show Gamescomu 2019, Opening Night Live. Kalifornské studio se tak stává dalším exkluzivním dodavatelem her PlayStation. Studio Inosmniac Games bylo založeno v roce 1994 a dlouhých 25 let si zachovávalo nezávislost, i když se Sony ve velké míře spolupracovalo – vytvořilo pro ně například série Ratchet & Clank a Resistance. Ale ani Microsoft nezůstal na ocet, jelikož ve spolupráci s nimi vznikla šílená akční adventura Sunset Overdrive. Nyní však Insomniac již pevně zapustil kořeny a jestli to znamená, že se dočkáme Marvel’s Spidermana 2 spíše dříve než později, pak budeme jenom rádi!
• Update: 20. 8. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
(10:45) Každý hráč RTS jistě s láskou vzpomíná na strategii Knights of Honor. Pod taktovkou THQ Nordic se nyní tato značka vrací. Knights of Honor II: Sovereign má být grand strategie, ve které se budeme podobně jako v Total War starat o svou říši a bojovat v gigantických bitvách. Vzhledem k tomu, že jí náš kolega Kuba Němec v následujících hodinách spatří v Kolíně na vlastní oči, přineseme vám v příštích dnech podrobný report.
• Update: 20. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(10:35) Reboot 25 roků staré budovatelské strategie The Settlers od Blue Byte sice byl oznámen už na Gamescomu 2018 a datum vydání se pohybovalo někde u podzimu roku 2019. Bohužel ale vzhledem k nedostatku informací a téměř neexistující mediální masáže ze strany vydavatele Ubisoftu, která většinou provází hry blížící se ke dni vypuštění, bylo celkem jasné, že se dočkáme nějaké té nemilé zprávy. Vydavatel Ubisoft sice vypustil nový trailer, jenže s ním také přišel odklad na rok 2020. Na druhou stranu to však znamená, že si vývojáři z Blue Byte mohou dát skutečně záležet na tom, aby to byl nástupce plnohodnotný a neudělal svému letitému předchůdci ostudu. Titul je naplánován prozatím pouze na PC.
• Update: 19. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(23:45) Dnes, 19. srpna, nás matador herní novinařiny Geoff Keighley provedl zahajovací ceremonií Gamescomu 2019, při které jsme měli možnost vidět řadu chystaných titulů, jež jsou již nějakou dobu ve vývoji, ale dočkali jsme se také několika překvapivých novinek. Ty nejzajímavější z nich si trošku proklepneme v následujícím článku a zároveň si shrneme celkovou Opening Night Live show, kterou na konci s velkým třeskem ukončil Hideo Kojima s Death Stranding.
Geoff Keighley a jeho dvouhodinovka. Tak by se dala popsat zahajovací show, která odstartovala letošní Gamescom. Takhle to zní, jako by to byla otrava a že si to Geoff musel odbýt, jenže opak je pravdou. Jde vidět, že si to ten chlapík užíval a po celou dobu byl profesionálně zaujatý, i když šlo třeba o naprosto neznámou indie záležitost a (alespoň podle mě) dovedl navnadit na téměř každou hru. Začátek patřil chystanému Gears 5, který vychází už za necelý měsíc (10. září), poté jsme v rychlém sledu viděli zmrtvýchvstání značky letecké arkády Comanche, podívali jsme se na gameplay z Need for Speed: Heat, ztratili se ve vesmíru s Kerbal Space Program 2 a chvilku se báli u připravovaného pokračování hororové plošinovky Little Nightmares 2!
Poprvé se také představila gameplay ukázka z kooperativní FPS Predator: Hunting Grounds, kde ten, kdo si vezme predátora, zřejmě automaticky vyhrává, a detailněji jsme se podívali na DLC Monster Hunter World: Iceborne. Po traileru na v pořadí již čtvrtou epizodu z adventury Life is Strange 2 a zajímavě vypadající „Civ-strategií“ Humankind přišel na řadu Borderlands 3, kdy jsme se mohli dozvědět něco o kampani, módu Proving Grounds a end-game aktivitách. Poté následovala další nálož titulů. Za sebe zmíním nadějně vypadající kooperační akci Disintegration, real-time strategií z alternativní historie Iron Harvest, fakt, že v Pagan Online je naskenovaný zpěvák z metalové skupiny Sabaton a také trailer pro alfu ke Call of Duty: Modern Warfare, jež se chystá na 23. srpna pro vlastníky PS4.
Nakonec bych se chtěl rozepsat o Death Strandingu, jež celou show (spolu s mistrem Hideo Kojimou) uzavřelo. A nebo raději ne, protože to bych nejspíše psal do rána a stejně by to nemělo hlavu a ani patu. Řekněme jen, že Kojima přišel, viděl a zvítězil. Bližší informace vám podáme v dedikované novince, kterou si Death Stranding určitě zaslouží. V dnešní době je prostě dobré býti gamerem! Gamescom 2019 je tedy v plném proudu a kromě pravidelného zpravodajství se také můžete těšit na vlogy redaktorů Jakuba a Filipa, kteří jsou na místě a zkoušejí si všechny (určitě ani nepůjdou spát) hry na vlastní kůži! Celý záznam můžete zhlédnout zde:
• Update: 19. 8. 2019 • Autor: Jakub Němec
(20:45) Společnost Google měla po našlapané prezentaci Microsoftu v rámci jejich pořadu Inside Xbox velmi těžkou pozici na to, aby diváky zaujala. Mimo hromady starších a brzy očekávaných her, jež najdete v našem článku, se objevila také překvapivá jména: Elder Scrolls Online: Elsweyr, Superhot včetně chystaného DLC a Cyberpunk 2077, od čehož si polští tvůrci slibují rozšíření jejich projektu i mezi pařany se slabšími stroji. Google se také blýskl jednou nově oznámenou exkluzivitou, poťouchlou dungeonovkou Orcs Must Die! 3. Škoda, že se Stadii nepodařilo vyrazit nám dech nějakou bombou, ale tu si možná chystají na spuštění služby na podzim tohoto roku.
• Update: 19. 8. 2019 • Autor: Filip Němec
(20:10) Gamescom nabírá na důležitosti, jinak si obrovskou porci herního obsahu nelze vysvětlit. Po Nintendu přispěchal Microsoft se svým speciálním dílem pořadu Inside Xbox a namísto obvyklých čtyřiceti pěti minut jsme dostali více než hodinu a půl přeplněnou hrami, přestože i v tomto případě došlo místy na nudné tlachání a přihřívání vlastních herních polívčiček a gulášků. Microsoft opět využil toho, že Sony nepřipravila svou vlastní konferenci (přesto však bude tato japonská společnost součástí večerního programu mimo jiné s adventurou Death Stranding) a ukázal jak své vlastní hry, tak i mnoho multiplatformových titulů.
Gamescom epizodu Inside Xbox dle očekávání zakončilo odhalení oblíbeného Horda režimu pro blížící se akci Gears 5. Ten nabídne krom klasické hratelnosti také řadu novinek v čele s unikátními schopnostmi jednotlivých postav. Premiéru zažijí také tzv. power taps – ty jsou důležitým zdrojem energie a kromě toho, že jejich sebráním se tento vzácný zdroj doplní všem spoluhráčům, jde o herní mechaniku nutící všechny k nestálému pohybu. Po dlouhé době se také připomněla mobilní hra Gears Pop!, která vyjde už 22. srpna a bude dostupná zdarma, nevyhneme se tak mikrotransakcím.
Očekávaný looter shooter Borderlands 3 se má ukázat především ve večerním vysílání Opening Night Live, takže jsme se dočkali sice nového, ale spíše již známé informace shrnujícího traileru představující jednu z hratelných postav. Zato trailer na taktickou akci Tom Clancy´s Ghost Recon: Breakpoint ukázal mnoho nového. Především jsme viděli ukázku online části s názvem Ghost War nabízející 4v4 režim, jehož specialitou bude zdrcující závěr každé hry, při které se bude obyvatelná plocha neustále zmenšovat, což je samozřejmě očividná inspirace battle royal žánrem.
Z velkých her se dle očekávání ukázalo také Destiny 2 s novým přídavkem Shadowkeep, který přidá zajímavé týmové prvky. Potlesk sklidilo i první DLC do akce Metro Exodus s názvem Two Colonels. Dlouhou, ukecanou, ale také řádně akční až masochistickou ukázkou se blýsklo The Surge 2, jež si podobně jako třeba Borderlands 3 a další prezentované hry na Gamescomu také zahrajeme. Protože epizoda trvala podstatně déle, přibylo i množství hostů, těmi nejzajímavějšími však byli manželé Romerovi z Romero Games, kteří aktuálně pracují na hře Empire of Sin, která by mohla zajímat všechny fanoušky tahových strategií.
Během epizody Inside Xbox mělo české srdce hned dva důvody k zaplesání. Za prvé díky české hře Vigor od studia Bohemia Interactive, které prostřednictvím tohoto pořadu oznámilo vydání finální verze hry. Vigor navíc bude exkluzivně dostupný na Xboxu One. Další český zářez pak proběhl při oznámení nových her, jež přibudou do služby Xbox Game Pass. Jak konzolová, tak i PC verze totiž nabídne české RPG Kingdom Come: Deliverance. Následovat jej pak bude také hororovka Blair Witch, jež se blýskla novým psychedelickým trailerem nebo třeba Age of Empires II: Definitive Edition a Devil May Cry 5.
• Update: 19. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(17:45) Pokud se na očekávanou online střílečku od Gearboxu těšíte stejně jako my, ale jste poslední dobou mimo obraz a všechny novinky ohledně Borderlands 3 splývají v jeden lootovací mišmaš, pak zde pro vás máme našlapaného video-průvodce, kterým vás provede „Siréna“ Lilith. S nonšalantním humorem vám přehledně představí to, o čem vlastně Borderlands 3 vlastně budou – takže uvidíme spoustu ničení, vraždění, lootování, vylepšování vault hunterů a podobné laskominy. Trailer hezky znovu-představí čtyři hratelné vault huntery a jejich schopnosti, ukáže mraky šíleně vypadajících zbraní a taky nabídne něco málo z customizace vašich bijců. Filip Němec si Borderlands 3 na Gamescomu osahá na vlastní prsty, takže se od něj jistě dozvíme, jestli titul od Gearboxu prozatím plní hypovou kvótu, nebo jestli nás čeká nedopečený skagský steak. Borderlands 3 vychází 13. září na PC (Epic Games), PS4, Xbox One a Google Stadia.
• Novinka: 19. 8. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
(16:45) Začneme trochu v opačném pořadí, než se samotná prezentace ve skutečnosti odehrála. Cílem bylo samozřejmě nechat si na konec tu největší pecku, ale přesně z tohoto důvodu o tom my musíme mluvit hned. Na Nintendo Switch totiž přichází (už 27. září 2019) fenomenální skákačka Ori and The Blind Forest v definitivní edici. A to je prostě skvělá zpráva, která by, i kdybychom tento text ukončili, stačila sama o sobě.
Co jiného se ale kromě Ori and The Blind Forest řítí na naší oblíbenou mobilní konzoli? Akční RPG Torchlight 2 už své kvality dokázalo na PC a PS4, na Nintendo Switch zcela nepochybně zazáří také. Pohádkově laděná skákačka Trine 4 založená na kooperaci tří odlišných charakterů je pro tuto platformu jako dělaná, podobně kouzelnou atmosférou oplývá i melancholická adventura Röki odehrávající se magickém lese, kde by žádná monstra žít neměla, ale i přesto tam jsou. A za zmínku určitě stojí osobitá a inovativní střílečka SUPERHOT či akční šílenost s atmosférou akčního filmu z 80. let Hotline Miami Collection, které bude obsahovat oba dva díly. Mimochodem obě tyto hry na Nintendo Switch vychází právě dnes!
Tím ale Nintendo zdaleka nekončí. Roguelike střílečka Risk of Rain 2 už si svou premiéru odbyla na PC, vzhledem k převážně nadšeným reakcím se ale nedivíme, že zkouší štěstí i na další platformě. Stejný postup ostatně volí i krásně detailní adventura s RPG prvky Eastward, kde v roli těžce pracujícího horníka objevíte záhadnou dívku v ještě záhadnějších hlubinách podzemního komplexu. Na Switch tento titul dorazí v roce 2020, ve stejný rok se ale objeví i Skater XL, jenž slibuje realistický fyzikální model samotného skateboardu, nebo třeba časově omezená Switch exkluzivita Dungeon Defenders Awakened, která dorazí v únoru.
Konec prezentace předznamenal rychlý sestřih dalších her, kde se mihly tituly jako hororová adventura Close To The Sun, open-world akční RPG Cat Quest 2, kooperativní střílečka HYPERCHARGE: Unboxed, existenciální Spirit Farer, inovativní akční adventura Sparklite či stylový dungeon crawler inspirovaný pinballem Creature in the Well. Jak je vidět, Nintendo toho má v rukávu poměrně dost a rozhodně ve své knihovně nesází jen na esa v podobě AAA her. A očividně ani nemusí.
• Update: 19. 8. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková
(15:35) Jako třetí v pořadí ukázalo Ray Tracing i nejnovější Call of Duty: Modern Warfare od Infinity Ward, a to prostřednictvím kratičkého videa, které zmíněnou technologii představuje v akci. Akční FPS očekáváme 25. října na všech platformách a dnes nás navíc vývojáři s největší pravděpodobností potěší čerstvými informacemi během Opening Night Live, proto i nadále sledujte náš speciál věnovaný největšímu evropskému veletrhu počítačových her.
• Update: 19. 8. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
(15:25) Naposledy jsme o Journey to the Savage Planet měli možnost slyšet na E3 2019, kde bylo toto dílko představeno světu. Od prvních ukázek bylo ticho po pěšině, a to až do dnešního dne, kdy 505 Games prezentovali na Gamescomu nový trailer, který nám vedle kooperace konečně nastínil datum vydání. Dorazit by k nám tento kousek měl už na začátku příštího roku, přesněji řečeno 28. ledna na PS4, PC a Xbox One.
• Update: 19. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(14:10) Focus Home Interactive a vývojáři z Deck13 vypustili do světa nový trailer k připravované akční RPG „sci-fi dark soulovce“ The Surge 2, který se zaměřuje na různorodé gameplay prvky. Můžeme v něm vidět něco z příběhu, tvorby postav, soubojového systému a využití abilit, kterými bude vaše postava (plně customizovatelná) disponovat. The Surge 2 je prozatím naplánováno na 24. září 2019 a vychází na PC, PS4 a Xbox One. Více informací vám přineseme v následujících dnech, neboť i tento kousek si v Kolíně naše německá výprava zahraje.
• Update: 19. 8. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
(13:20) Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 od Paradox Interactive nebude podle všeho jedinou novinkou disponující technologií od Nvidie. NVIDIA GeForce dnes přišla s krátkým videem, která nám ukazuje fungování tohoto mechanizmu ve Watch Dogs: Legion. Jak přesně bude titul od společnosti Ubisoft ovlivňovat a zda se nám líbí v rámci hratelnosti, vám povíme v následujících novinkách z Kolína nad Rýnem.
• Update: 19. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(13:15) Studio Microids vydalo oznámení o tom, že se chystá nové pokračování adventurní série Siberia. Podle slov vývojářů se znovu setkáme s Kate Walkerovou, vyšetříme nové případy, které se inspirují chaotickým obdobím 20. století, mrkneme na různé kontinenty v odlišných časových období a to všechno ve snové atmosféře, která je pro Syberii tak příznačná. Informace o platformách, dostupnosti a datu vydání se dozvíme pravděpodobně již velmi brzy.
• Update: 19. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait
(12:20) Vydavatel Paradox Interactive vypustil čerstvý trailer představující Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 v nových záběrech, ale co je důležitější, video se zaměřuje na technologii Ray Tracing od Nvidie (RTX). Bloodlines 2 máme samozřejmě ve svém hledáčku a naši redaktoři si titul budou moci „osahat“ přímo v Kolíně nad Rýnem. Více informací vám přineseme v budoucích updatech.
• Speciál: 17. 8. 2019 • Autor: Redakce
Na Gamescom se samozřejmě můžete vydat sami, ale pokud se chcete vyhnout davům (loňský rok navštívilo v Kolíně nad Rýnem přes 350 000 návštěvníků), doporučujeme sledovat naše stránky, protože dva naši redaktoři se půjdou bít o nejaktuálnější informace od vývojářů za vás. Zatímco Filip a Jakub Němec se budou prolétat tisícovkami fanoušků na výstavišti o rozloze přes 28 hektarů, ostatní se postarají o detailní zpravodajství z celé akce podobně, jak jste to mohli zažít během E3 v Los Angeles.
Určitě se zaměříme na všechny velké tituly, které ukáží čerstvé gameplaye, nebo právě představené novinky. Letos bude naše dvojice redaktorů pobíhat mezi vývojáři celé tři dny a máte se opravdu na co těšit. Už první den v úterý (novináři milovaném, protože se jim pod nohy nepletou her chtiví fanoušci) máme tak našlapaný program, že pomalu bude problém odskočit si na jídlo či záchod. Kuba stráví čas s tituly od Modus a THQ Nordic (Trine 4, Cris Tales, Biomutant či Darksiders Genesis), zatímco Filip bude zcela jistě trpět u Marvel’s Avengers (protože si je nebude moct odnést domů) a zářit bude také u stánku Nintenda, kde se pravděpodobně ukáže Luigi’s Mansion 3. Závěr dne kluci věnují dosud neoznámeným projektům v rámci THQ Nordic, což můžou být velká jména různých žánrů.
Druhý den se určitě neponese ve jménu odpočinku. Zatímco první večer se naši redaktoři budou snažit vyždímat tajné informace na párty u EA a SONY, ve středu ráno se Filip vydá na stánek Bandai Namco, kde se mohou dít jako vloni velké věci, po čemž bude následovat návštěva Control, Doom Eternal a Blair Witch. Kuba se ve středu bude věnovat hlavně neoznámeným projektům SEGY (zřejmě Total War Saga: Troy a možná Sonica, přece jen půjde do kin film), jež proloží návštěvou vývojářů z Wargamingu (Caliber, Pagan Online) a vydavatele 1C, kde se ukáže nadějný Devil’s Hunt a lovecraftovský Stygian: Reign of the Old Ones.
Ač by si kluci možná rádi odpočinuli, ponese se čtvrtek ve jménu velkých pecek, které budou prokládány frontami na žádané tituly od Ubisoftu, SONY či Microsoftu. Hry od EA si snad v klidu vyzkouší v lobby tohoto vydavatele, ale třešničky na dortu je budou teprve čekat. Filip si v předstihu vyzkouší Borderlands 3 či potencionální závodní hit Grid, zatímco Kuba si bude užívat uzavřenou prezentaci Cyberpunk 2077 a Vampire: The Masquarade – Bloodlines 2. Jak sami vidíte, program je nabitý velkými jmény a to jsme do našeho článku nemohli nacpat další zajímavé tituly od známých vydavatelů či z indie scény.
Samozřejmě se na výstavišti v Kolíně nad Rýnem najdou místa, na něž se bohužel nepodíváme, jenže to nás nemůže zastavit. V redakci budou všichni hledat informace, abyste byli neustále v obraze. Pravděpodobně nejsledovanější akcí v rámci celé výstavy Gamescom bude Opening Night v režii Geoffa Keighleyho. Podle všeho se bude jednat o velkou show, jakou známe z Game Awards, kde se mihnou všechna velká jména současnosti. Ukážou se tady nové záběry her od vydavatelů 2K, Activision, THQ Nordic, EA, Capcom, Xbox či Ubisoft. to je hodně silný kalibr, ještě když si uvědomíte, které oznámené i tajené projekty se zde mohou objevit.
Již bylo předesláno, že by se mohly ukázat nové záběry k Death Stranding, které nám (možná) pomohou pochopit, o co v Kojimově díle jde. Na veřejnosti se v letošním roce poprvé představí také SONY, které ukáže gameplay video z Predator: Hunting Grounds, ale všichni doufají v kousek z The Last of Us part 2 nebo Ghost of Tsushima. Další vydavatelé se tomu budou chtít vyrovnat, takže možná sáhnou do svého tajného rukávu, aby se vytasili s největšími esy (třeba GTA VI, to by se nám líbilo).
Z pondělních akcí rozhodně nebudeme sledovat pouze Opening Night. Svůj vlastní stream chystá Microsoft, kde v rámci pořadu Inside Xbox představí multiplayer ke Ghost Recon Breakpoint, prozkoumají lesy v Blair Witch, potrápí hnusáky v Gears 5, poškádlí policisty posedlé prohibicí v Empire of Sin, ukáží záběry z Battletoads a nezapomenou ani na českou stopu v podobě survival akce Vigor od Bohemia Interactive.
Soupeřem Microsoftu o diváky v pondělí před Gamescomem bude streamovací služba Google Stadia. Prozatím netušíme, co bude hlavní náplní jejich vysílání, ale je předesláno, že se veškeré informace mají točit hlavně kolem her. Není divu – jak jste si mohli přečíst v našem zpravodajství, nad službou Googlu se poněkud začaly sbírat mraky, protože není vše tak růžové, jak vypadalo v den oznámení. Hráče by mohly přesvědčit exkluzivity (což není správný směr, jak ukazuje obchod Epic Store), nebo zprostředkování her, jež se dosud nepodívaly na PC (ano, myslíme Red Dead Redemption 2), ale s predikcemi v rámci nové služby budeme dosti opatrní. Však se brzy dočtete na našich stránkách, co se zde událo.
Podobně jako loňský rok nevynecháme ani pravidelné videovlogy, v nichž se bez příkras dozvíte, co nás nadchlo, překvapilo nebo naopak zklamalo. Fanoušky posedlé agorafobií zcela jistě zaženou pod postel naše záběry davů tlačících se ve frontách na své oblíbené tituly, pro kostýmové nadšence chystáme záběry cosplayerů a nezapomeneme ani na tradiční náplň v podobě rozhovorů s vývojáři, gameplayů a dalších zajímavých záběrů přímo z místa. Videa by se měla pravidelně objevovat následující dopoledne, takže nás bedlivě sledujte (možná se objeví i nějaké překvapení). Bude to opravdu hektický týden, který si všichni příznivci digitálního hraní musí užívat, včetně nás. Tak nás sledujte a dejte nám vědět, na co se těšíte vy.
V této kapitole se dozvíte všechny důležité údaje o letošním ročníku největšího herního veletrhu v Evropě. Co je to Gamescom 2019, kdy a kde výstava probíhá, data a časy jednotlivých konferencí atd.
Gamescom je jedním ze tří největších herních veletrhů na světě. Nejvýznamnější akcí je stále E3 (The Electronic Entertainment Expo) v Los Angeles, které každoročně sekunduje Tokio Games Show. Vedle těchto gigantů stojí Gamescom, pořádaný od roku 2009 Německou asociací herního průmyslu. Přestože pro herní svět není tak důležitý jako zmíněná E3, jde o největší herní událost na světě, pokud budeme poměřovat plochu výstaviště a počet účastníků.
V loňském roce navštívilo výstaviště Koelnmesse v Kolíně nad Rýnem 370 000 návštěvníků, kteří se přišli podívat na 1037 vystavovatelů z 56 zemí světa. Primárně jde o veletrh určený pro širokou veřejnost, v několika uzavřených halách však probíhají také soukromé obchodní schůzky a prezentace pro novináře.
Gamescom 2019 probíhá ve dnech od 20. do 24. srpna, přičemž první den je určen pouze pro novináře a byznys návštěvníky. Pro veřejnost je výstaviště Koelnmesse otevřeno až od středy 21. srpna. Také Gamescom nabídne tiskové konference, ne však v takovém množství a významu jako zmiňovaná E3. Všechny probíhají den před otevřením výstaviště, tedy 19. srpna a budete je moci sledovat online v tomto speciálu, kde najdete také podrobnou reportáž.
Novinkou oproti loňským rokům je Opening Night Live, kterou bude moderovat Geoff Keighley a dočkat bychom se měli několika premiér trailerů na očekávané hry a dalších novinek. Matador videoherní žurnalistiky Keighley slibuje podívanou ve stylu The Game Awards, určitě se tedy máme na co těšit.
Program pro návštěvníky, ať už z řad veřejnosti či novinářů, bude probíhat od 20. do 24. srpna. Otevírací hodiny jsou k dispozici zde. Harmonogram celého „Gamescom týdne“ i s doprovodným programem najdete zde.
Zatímco na proběhlé E3 se představují nové hry, na Gamescomu se spíše už „jen“ připomínají s novým obsahem, přesto i v Kolíně nad Rýnem pravděpodobně dojde k oznámení několika nových titulů. Oproti losangeleskému veletrhu jsou navíc hry na Gamescomu daleko častěji dostupné v hratelné ukázce. Kompletní seznam oznámených her najdete na oficiálních stránkách výstavy rozdělený podle žánrů zde.
V Kolíně nad Rýnem letos nebude chybět nikdo z významných i menších vývojářů či vydavatelů. Z velkých jmen se zúčastní Microsoft, Sony, Nintendo, Electronic Arts, Ubisoft, Square Enix, THQ nebo Activision Blizzard. Vedle největších publisherů nebudou chybět také: 2K Games, Bandai Namco Entertainment, Capcom, Focus Home Interactive, Sega, Warner Bros. Interactive Entertainment nebo CD Projekt. Kompletní seznam účastníků naleznete zde.
Veletrh Gamescom sice dává první den výstavy prostor pouze novinářům a byznys návštěvníkům, celá výstava se však soustředí zejména na návštěvníky z řad široké veřejnosti. Vstupenky lze zakoupit skrze oficiální stránky. V předprodeji stojí jednodenní lístek 16.50 Euro, na místě pak 19.50 Euro. Lze pořídit také odpolední vstupenky (7 Euro) nebo s přednostním vstupem (35 Euro).
Díky příznivým cenám vstupného je Gamescom hojně navštěvován a už od samotného rána jsou haly plné tlačících se návštěvníků. Pokud nemáte rádi zdlouhavé stání ve frontách (vychytralejší jedinci mají s sebou skládací stoličky), návštěvu Gamescomu si pečlivě rozmyslete. Vše podstatné se dozvíte z našich vlogů a článků.
V tomto speciálu vám budeme přinášet čerstvé informace, těšte se na online zpravodajství a vlogy z jednotlivých dnů naší výpravy na Gamescom 2019.