Nakup a uvař na 2 dny - ucho

Faktomluva

Zobrazit katalog
Faktomluva Kniha
62x
0
Autor: Hans Rosling
Nakladatel:
Jan Melvil Publishing
Kniha 2018, 352 stran, Pevná s přebalem lesklá
Cena s DPH
399,-
303,-
Cena bez DPH
276,-
nebo
Koupit zrychleně Nakupujte jedním klikem bez nutnosti opakovaně vybírat dopravu a platbu
Přidat do seznamu
Kód:  FKP0280372 Prod. číslo:  978-80-7555-056-9

Faktomluva

Faktomluva přináší 10 důvodů, proč se mýlíme v pohledu na svět - a proč jsou věci lepší, než vypadají

Kniha Faktomluva je tak důležitá pro pochopení světa, že ji Bill Gates daroval všem americkým vysokoškolským absolventům roku 2018. Kniha odhalující naši naprostou neznalost současného stavu – zázraků lidského pokroku v tvrdých datech. Kniha, která je vaším novým antidepresivem ve světě, kde se zdánlivě nemožné stává možným.

Faktomluva: úlevný zvyk tvořit si pouze takové názory, pro které máte silná podpůrná fakta. 

Když mají lidé odpovídat na jednoduché otázky o stavu světa – například zda ubývá extrémní chudoby, jaká je na Zemi průměrná délka života nebo o počtu násilných trestných činů – volí systematicky špatné odpovědi. Tak špatné, že kdyby měli zcela náhodně odpovídat šimpanzi, dosáhnou lepších výsledků než učitelé, investiční bankéři i nositelé Nobelovy ceny.

„Tato kniha je poslední bitvou v mém celoživotním poslání – v boji proti ničivé globální nevědomosti. V předchozích bitvách jsem se vyzbrojil rozsáhlými datovými soubory, chytrým softwarem, energickým stylem přednášek a švédským bajonetem. Nestačilo to. Doufám ale, že tato kniha svůj účel splní.“ - Hans Rosling, únor 2017.

Hans Rosling, lékař, statistik a populizátor vědy, nabízí vysvětlení tohoto překvapivého jevu. Popisuje deset instinktů – nevědomých, ale předvídatelných myšlenkových zkreslení, která ovlivňují naše názory na okolní svět. Například instinkt propasti – máme sklon rozdělovat svět na zásadně odlišné tábory, negativity – více si všímáme jevů špatných než dobrých, ale také urgentnosti – pocit „teď, nebo nikdy“ nás vede k unáhleným rozhodnutím, či instinkt obviňování – úlevu nám přináší hledání viníka, nikoli příčiny. Soustředíme-li se na fakta, zjistíme, že svět jako celek je na tom mnohem lépe, než si myslíme. A že se navíc rychle zlepšuje. Neznamená to, že neexistují vážné problémy a rizika, které lidstvo ohrožují. Poznáme-li však své klamné instinkty, dokážeme se na problémy dívat na základě faktů a věnovat se řešení toho, co je opravdu důležité.

Inspirující Faktomluva, protknutá napínavými i dojemnými příběhy ze života autora, je zásadní knihou, která nejenže změní způsob vašeho hodnocení světa, vybaví do boje s ničivou nevědomostí, ale vybaví vás i schopností správně reagovat na všechny budoucí výzvy.

Stáhněte si:

Základní pravidla FAKTOMLUVY

Graf světového zdraví

Napsali o knize Faktomluv

„Tři minuty s Hansem Roslingem změní váš názor na svět.“

Nature

"Jedna z nejdůležitějších knih, které jsem kdy četl - nepostradatelný návod, jak jasně přemýšlět o světě."

Bill Gates

„Nádherné... Roslingův talent přednášet a vášeň pro statistiku se snoubí na každé stránce. Kdo jiný by demonstroval lidský pokrok pomocí grafu ‚počet kytar na obyvatele‘?“

Financial Times

„V rukou Hanse Roslinga začínají data zpívat. Globální trendy týkající se zdraví a ekonomiky získávají živé barvy. A širší obraz globálního rozvoje – s některými překvapivě dobrými zprávami – najednou nabývá ostrých rysů.“

TED

„Nadějeplná kniha o tom, co dokáže lidský pokrok, když se naučíme pracovat s fakty namísto podléhání vrozeným biasům.“

Barack Obama

Není vyplněn Alternativní text k fotografii!

Hans Rosling 

(1948–2017) byl švédským lékařem, statistikem, veřejně činným vědcem a nadšeným polykačem mečů. V mládí pracoval jako lékař v afrických zemích, poté působil jako profesor mezinárodního zdraví na Karolinska Institut, jako poradce Světové zdravotnické organizace a UNICEFu. Spoluzaložil nadaci Gapminder popularizující fakta o stavu světa. Roslingova fenomenální vystoupení na TEDu mají přes třicet pět milionů zhlédnutí a časopis Time jej zařadil mezi sto nejvlivnějších světových osobností. Poslední rok svého života věnoval napsání této knihy.

Ola Rosling a Anna Roslingová Rönnlundová, syn a snacha Hanse Roslinga, jsou spoluzakladateli nadace Gapminder. Ola působil v letech 2005–2007 a od roku 2010 do současnosti jako její ředitel. Společně s Annou vytvořil online nástroj pro tvorbu bublinových grafů, a když jej odkoupil Google, stal se Ola v Googlu vedoucím týmu pro veřejná data, zatímco Anna převzala funkci hlavního UX designéra. Za svou práci obdrželi několik mezinárodních cen.

Parametry a specifikace

Porovnat
Autor
Hans Rosling Hotovo!
Počet stran
352 stran Hotovo!
Rok vydání
2018 Hotovo!
Typ
Kniha Hotovo!
Vazba
Pevná s přebalem lesklá Hotovo!

Základní

Autor
Hans Rosling Hotovo!
Počet stran
352 stran Hotovo!
Rok vydání
2018 Hotovo!
Typ
Kniha Hotovo!
Vazba
Pevná s přebalem lesklá Hotovo!
Druh
Kniha Hotovo!

Jazyk

Jazyk
Česky Hotovo!
Více parametrů
Poznámka:

Online chat

Vážený zákazníku, pokud máte dotazy ke službe, můžete je s námi vyřešit online. V případě že chcete chat využít přihlaste se prosím.

Ukázka je jen o tom, že to nenapsal sám a že někomu děkuje. Nechcete vybrat jinou ukázku?

Dobrý den, pořídil jsem si elektronickou podobu Faktomluvy. Bohužel, má přes 34mb a nejde mi odeslat do Kindlu. Můžete mi poradit, jak knihu do Kindlu dostat? Kvůli verifikaci odesílání knih pro mě není možná varianta, že si po nákupu odešlu knihu rovnou do Kindlu od Vás. Děkuju

Diskuze a poradna k Faktomluva

Odkaz k produktu na stránkách výrobce: Zadejte odkaz recenze produktu

Poznámka (odkaz, PartNumber apod.):

P-DC1-WEB13
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Na vašem soukromí nám záleží My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací