Tepová frekvence

Tepová frekvence je hodnota počtu kontrakcí, které vaše srdce vykoná za minutu.

Často slyšíme, že pro nejefetivnější spalování tuků se doporučuje udržovat tempo alespoň půl hodiny v aerobní tréninkové zóně odpovídající zhruba 60 % vaší maximální tepové frekvence. Při vyšší zátěži tělo pálí místo tuků cukry. Co to ale vlastně znamená?

Co je to tepová frekvence?

  • Tepová frekvence je hodnota počtu kontrakcí, které vaše srdce vykoná za minutu.
  • Maximální tepová frekvence je u každého jiná, a určitě se vyplatí si ji zjistit.
  • Určuje totiž rozmezí tréninkové zóny, na jejichž základě by každý cílevědomý sportovec měl koncipovat intenzitu svých aktivit.
  • Čím důsledněji se tedy budete držet v optimální tréninkové zóně, tím pro vás pohyb bude přínosnější.
Tréninkové zóny při běhání Tepová frekvence při běhání běhání

Jak svou hodnotu maximální tepové frekvence zjistím?

Ke zjištění tepové frekvence a následné udržování vhodné tréninkové zóny třeba těmito čtyřmi způsoby:

  1. Nejrychlejší je od čísla 220 odečíst svůj věk. Zjistíte hodně orientační hodnotu.

  2. Pro přesnější výpočet (zhruba 90%) zkuste následující vzorec pro výpočet tepové frekvence:
    Ženy: 209 – (0,9 × věk)
    Muži: 214 – (0,8 × věk)

  3. Navštivte specializované pracoviště, které vám po zátěžovém testu pásmo tepové frekvence diagnosticky stanoví.

  4. Pořiďte si sporttester s hrudním pásem, nebo alespoň senzorovým měřením.

Vytisknout

P-DC1-WEB08
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Na vašem soukromí nám záleží My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací